  • 1. Data: 2002-10-11 13:50:28
    Temat: sprzedaz i zakup mieszkania a zwrot ulgi budowalnej
    Od: "Paweł Michalewicz" <t...@p...onet.pl>

    Witam
    3 lata temu kupilem mieszkanie od dewelopera.
    Skorzystalem z ulgi. W przszylym roku chcialbym jednak sprzedac
    to mieszkanie by nastepnie kupic nowe, w innej miejscowosci.
    Slyszalem ze na zakup nowego mam dwa lata, by nie zwracac ulgi,
    czy to prawda?Jesli tak to czy nowe mieszkanie musi byc nowe,
    czy tez moge je nabyc na rynku wtornym?

    Z gory dziekuje za wypowiedzi
    Pawel

  • 2. Data: 2002-10-11 20:49:14
    Od: "pwr" <p...@s...interia.pl>

    Użytkownik "Paweł Michalewicz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Slyszalem ze na zakup nowego mam dwa lata, by nie zwracac ulgi,
    > czy to prawda?Jesli tak to czy nowe mieszkanie musi byc nowe,

    Dwa lata? Tak, to prawda.

    Polecam lekturę w serwisie firmy Hetman:
    http://www.hetman.com.pl/wiedza/podatki42.html
    Wynika z niego, że mieszkanie nie musi być nowe.

    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 3. Data: 2002-10-11 20:54:51
    Od: "pwr" <p...@s...interia.pl>

    Użytkownik "pwr" <p...@s...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Polecam lekturę w serwisie firmy Hetman:
    > http://www.hetman.com.pl/wiedza/podatki42.html
    > Wynika z niego, że mieszkanie nie musi być nowe.

    Sorry, nie przeczytałem dokładnie.
    Dwa lata są w celu nie zapłacenia ryczałtowego podatku 10% !
    W kwestii ulgi budowalnej, to obowiązują tu prawa nabyte i nie musisz się
    bać o utratę ulgi, nawet jak już nie masz lokalu.
    Dotyczy inwestycji rozpoczętych przed 1.01.2001.

  • 4. Data: 2002-10-17 06:55:46
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > bać o utratę ulgi, nawet jak już nie masz lokalu.
    > Dotyczy inwestycji rozpoczętych przed 1.01.2001.

    No właśnie- ja tam wyczytałem, że jeżeli w ciągu dwóch lat od sprzedaży
    mieszkania zostaną poniesione wydatki na inne cele mieszkaniowe, to nie
    trzeba płacić 10% podatku DOCHODOWEGO.
    Nie ma tam nic o zwrocie ulgi budowlanej. Czy ktoś wie jak to jest z ulgą
    budowlaną?
    Grzegorz