  • 1. Data: 2007-05-06 15:47:27
    Temat: sprzedaz mieszkania, zakup nowego poza RP, a podatek
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    Jezeli przepis mowiacy o tym, ze zwolniony jestem od placenia x% podatku
    od sprzedazy mieszkania/domu, ktory posiadam krocej niz 5 lat, a
    pieniadze przeznacze na zakup nowego w przeciagu 2 lat od daty
    sprzedazy, jest dalej aktuanlny, to czy uregulowana jest kwiestia
    lokalizacji nowego locum?

    Innymi slowy, jezeli kupie w przeciagu 2 lat mieszkanie w kraju X,
    ktorego jestem rezydentem (wraz z rodzina), to czy spelnie warunek
    okreslony w w/w przepisie? Dodam, ze oprocz w/w nieruchomosci nie
    posiadam i nie planuje miec zadnych dobr materialnych ani duchowych na
    terenie Polski. W Polsce nie place podatkow od dobrych kilku lat.

    Dziekuje,
    Jacek

  • 2. Data: 2007-05-09 18:42:11
    Od: "janko" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Jasek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > posiadam i nie planuje miec zadnych dobr materialnych ani duchowych na
    > terenie Polski. W Polsce nie place podatkow od dobrych kilku lat.

    Bardzo ważny temat! Bardzo proszę o odpowiedź na to pytanie - też mnie
    dotyczy.
    Jan

  • 3. Data: 2007-05-09 20:21:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 May 2007, janko wrote:

    > Użytkownik "Jasek" <j...@p...onet.pl> napisał

    AFAIR działa to tak, że dla mieszkań nabytych przed 1.I.2007 działają
    "stare" przepisy.

    > Bardzo ważny temat! Bardzo proszę o odpowiedź na to pytanie

    Spróbuj znaleźć *ujednoliconą* treść ustawuy w brzmieniu zeszłorocznym.
    Pamiętam że ktoś miał na stronie, ale znaleźć nie mogę.
    Jak znajdziesz zapodaj (na grupę) link.

    pzdr, Gotfryd