  • 1. Data: 2002-08-07 14:16:44
    Temat: sprzedaz na aukcjach internetowych
    Od: "ERY" <e...@p...gazeta.pl>

    Witam serdecznie,

    Przejrzałem archiwum i wciąż ma wątpliwości.

    Mam DG (PKPiR+VAT): PPHU. Do tej pory cała moja sprzedaż to jedna faktura
    miesięcznie (z racji kontraktu).
    -Czy sprzedając na aukcjach internetowych wystarczy, że będę prowadził
    ewidencję sprzedaży, czy muszę mieć kasę fiskalną?

    Jeśli ewidencja, to:
    -Jak powinna ona wyglądać?
    -Jeśli kupiłem towar na fakturę i sprzedałem na aukcji, to jak w ewidencji
    wpisuję VAT? A jeśli towar kupiłem z 0% VATu?
    -Jeśli kupiłem towar od osoby fizycznej, to jak go legalnie
    zaewidencjonować i sprzedać?
    -A jeśli sam wytworzyłem produkt, np. zrobiłem serwetkę na drutach i chcę
    go sprzedać na aukcji?

    Proszę się nie śmiać, ale od kiedy zarejestrowałem DG przestałem się bawić
    w aukcje, bo nie wiem jak to robić bez ewentualnych późniejszych
    problemów.

    Pozdrawiam

    ERY

  • 2. Data: 2002-08-08 05:01:46
    Temat: Re: sprzedaz na aukcjach internetowych
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

    Użytkownik "ERY" <e...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > -Czy sprzedając na aukcjach internetowych wystarczy, że będę prowadził
    > ewidencję sprzedaży, czy muszę mieć kasę fiskalną?

    Sprzedaz na aukacjach jest najczesciej sprzedaza wysylkowa a z
    wysylkowa przez wiele lat byl problem jak podgodzic moment sprzedazy z
    koniecznoscia przekazania kazdemu nabywcy paragonu fiskalnego.
    - za moment sprzedazy uwazano fakt otrzymania zaplaty ale .... jesli ktos
    nie otrzymywal na biezaco wyciagow bankowych to ... popelnial wykroczenie bo
    nie ewidencjonowal przychodu w dniu faktycznego dokonania zaplaty. Poza tym
    jaki byl sens wystawiania paragonu po otrzymaniu zaplaty jesli towar juz
    zostal sprzedany, zaplacony a klient jest na drugim koncu Polski.
    Od 2002 roku mozna nie prowadzic kasy fiskalnej przy sprzedazy
    wysylkowej ale musisz prowadzic ewidencje na podstawie ktorej mozna ustalic
    co, kiedy i komu sprzedales. Ten przepis wszedl w zycie w grudniu 2001,
    ale w tej chwili nie zdaze juz go znalezc, poszukaj na www.podatki.pl lub
    www.vat.pl
    Pozdrawiam
    WT