  • 1. Data: 2002-08-07 11:18:51
    Temat: co zrobic?? ZUS
    Od: "Charon" <charon{spam}@o2.pl>

    Witam

    Pracuje (tu mi opłacają cały ZUS) a do tego od jakiegoś czasu mam
    zarejestrowaną działalność gospodarczą.

    :(((---
    Firma (owa działalność) nie przynosiła większych zysków raczej tak dla
    formalności --- jednak teraz z konieczności (możliwość upadku zakładu pracy
    w którym mam "stałe zatrudnienie") musze coś zrobić - przy przeglądaniu
    wszystkich papierów okazało się ze składka na zdrowotne nie była opłacana
    przez długi okres 2lata!!!

    Co począć - czy można zakończyć działalność nie spłacając tego długu???
    Jest jakieś inne rozwiązanie???

    Pozdrawiam

    M.

  • 2. Data: 2002-08-07 11:43:49
    Temat: Re: co zrobic?? ZUS
    Od: "Michał M." <m...@b...pop.pl>

    Użytkownik "Charon" <charon{spam}@o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zarejestrowaną działalność gospodarczą.
    >
    > wszystkich papierów okazało się ze składka na zdrowotne nie była opłacana

    ZUS będzie próbowal egzekwować należności. Ostatnio miałem przypadek, że po
    zgłoszeniu pracownika po 2 miesiącach przyszło pismo , iż kiedyś tam
    prowadził DG i ma zaległości w składkach ( tylko nie pamiętam których) i nie
    pamiętam jak było to formalnie rozwiązane, ale trzeba było mu z wypłaty
    potrącać. Nawet sie zdziwiłem , że ZUS go tak szybko odnalazł.

    Pozdrawiam Michał

  • 3. Data: 2002-08-07 21:21:33
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a @o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    >

    > Co począć - czy można zakończyć działalność nie spłacając tego
    > długu??? Jest jakieś inne rozwiązanie???

    To zależy, jeżeli wykonywałeś jakieś czynności w zakresie DG to powinieneś
    zapłacić. :(
    (będzie z 2500zł)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 4. Data: 2002-08-08 05:35:02
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Michał M. wrote:

> [...]
    > nie pamiętam jak było to formalnie rozwiązane, ale trzeba było mu z
    > wypłaty potrącać. Nawet sie zdziwiłem , że ZUS go tak szybko odnalazł.
    Własnie ma taki sam przypadek. ZUS przypomniał sobie o składkach naszego
    pracownika sprzed 3 lat iwlazł mu na wynagrodzenie.
    Facet prowadził działalność przez 3 miesiące, nie szło mu więc zamknał ale
    sie nie wyrejestrował. I teraz ZUS ściga go o te 3 lata. Tez fajnie.
    Gośc ma 10 (dziesięcioro!) dzieci, zone rencistke i 700zł na rękę a zus chce
    od niego parę tysięcy.

    Wniosek - jeżeli ZUS sie zorientuje że jesteś mu cos winien, ma takie same
    mozliwości egzekucji długu jak skarb państwa - czyli np. zajmie wypłatę
    wynagrodzenia.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk