  • 1. Data: 2005-02-01 21:15:39
    Temat: sprzedaż samoch osob. bez vat
    Od: "italy" <4...@w...pl>

    kupiłem w czerwcu 2004 w ramch DG smochód osobowy i odliczylem 50% vat od
    zakupu , teraz po 8 mieiacach uzywania chcę go sprzedać - mam zamiar
    wystawić fakturę ze stwaką VAT zwolniony , jako ze auto było uzywane ponad 6
    m-cy mysle ze bedzie OK

    jacek

  • 2. Data: 2005-02-01 22:20:05
    Temat: Re: sprzedaż samoch osob. bez vat
    Od: "Sebo" <s...@n...pl>

    italy wrote:

> [...]
    > mam zamiar wystawić fakturę ze stwaką VAT zwolniony , jako ze auto
    > było uzywane ponad 6 m-cy mysle ze bedzie OK

    Tak.
    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=51305&i_smpp_
    s_strona=1

  • 3. Data: 2005-02-01 22:44:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Feb 2005, italy wrote:

> [...]
    >+ wystawić fakturę ze stwaką VAT zwolniony , jako ze auto było uzywane ponad 6

    ...oczywiście pamiętając iż za to dokonasz korekty VATu *odliczonego*...
    ...to IMHO OK...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-02-02 05:26:33
    Od: "italy" <i...@w...pl>

    > ...oczywiście pamiętając iż za to dokonasz korekty VATu *odliczonego*...

    w rozporzadzeniu z 27 04.2004 rodz 6 nic nie ma na temat korekty , ale
    pewnie trzeba ja zrobic , a już myslalem , ze na vat zarobie , troche mnie
    to dziwilo i wydawalo sie nawet niemozliwe ale mialem cien nadzieji , teraz
    juz nie mam

    jacek

  • 5. Data: 2005-02-02 05:33:53
    Od: "italy" <i...@w...pl>

    > ...oczywiście pamiętając iż za to dokonasz korekty

    jesli trzeba robic korekte, to nikt nic nie ma z tego ze odliczyl 50% vatu
    bo i tak samochód kiedys sprzeda , a caly vat odda. gdyby podatnik odliczyl
    50% vat a potem do ceny sprzedazy doliczyl 50% byloby OK .
    mozna to określic takim epitetem , szulerstwo, cwaniactwo

    jacek

    jacek

  • 6. Data: 2005-02-02 08:04:22
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/1/2005 11:44 PM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > ...oczywiście pamiętając iż za to dokonasz korekty VATu *odliczonego*...
    > ...to IMHO OK...

    Ale chyba w 4/5?

    --
    gefragt

  • 7. Data: 2005-02-02 09:02:48
    Od: "Sebo" <s...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...oczywiście pamiętając iż za to dokonasz korekty VATu odliczonego...

    Na pewno?

    Art. 90

    5. Do obrotu, o którym mowa w ust. 3, nie wlicza się obrotu uzyskanego
    z dostawy towarów, o których mowa w art. 87 ust. 3, używanych przez
    podatnika na potrzeby jego działalności.

    Art. 87

    3. Różnica podatku podlegająca zwrotowi
    w kwocie przekraczającej wartość podatku naliczonego
    związanego z nabyciem towarów lub
    usług, które na podstawie przepisów o podatku
    dochodowym są zaliczane przez podatnika do
    środków trwałych oraz wartości niematerialnych
    i prawnych podlegających amortyzacji,
    powiększonej o 22% obrotu podatnika opodatkowanego
    stawkami niższymi niż określona
    w art. 41 ust. 1 podlega zwrotowi w terminie
    180 dni od dnia złożenia deklaracji podatkowej.

    Sebastian

  • 8. Data: 2005-02-07 14:02:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Feb 2005, Sebo wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ > ...oczywiście pamiętając iż za to dokonasz korekty VATu odliczonego...

    Na pewno.
    Inaczej: jedyny wykład, widziany "w prasie" był przekonujący.
    Sprawdziłem całą ścieżkę - nie widać dziury.

> [...]
    >+ z dostawy towarów, o których mowa w art. 87 ust. 3, używanych przez
    >+ podatnika na potrzeby jego działalności.

    Nie dotyczy.
    Nie chodzi o "strukturę ogólną" - chodzi o korektę VATu odliczonego
    od nabycia ST !

    Od 1.V.2004 mamy nowe zasady: VAT który odlicza się przy zakupie
    pełni rolę "zaliczki" na odliczenie - i każdego roku dokonuje się
    korekty.
    Również korekty dokonuje się w momencie sprzedaży danego ST.
    I rzecz jasna jak sprzedaż jest "zw" - to korekta sprowadza się
    do zwrotu odliczonej części VAT, jeszcze NIE rozliczonej za lata
    użytkowania... (po 1/5 VATu za każdy rok).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-02-07 14:10:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Feb 2005, italy wrote:

> [...]
    >+ pewnie trzeba ja zrobic , a już myslalem , ze na vat zarobie , troche mnie
    >+ to dziwilo i wydawalo sie nawet niemozliwe

    :)
    Cały pic polega na tym iż opis postępowania jest "nie wprost": zasady
    ogólne odliczania VAT od samochodu są w ustawie, zasady zwalniania przy
    sprzedaży samochosu są w rozporządzeniu - ale zasady zwrotu VAT
    odliczonego są... znowu w ustawie :)
    ++++
    Art. 91. 1. Po zakończeniu roku, w którym podatnikowi przysługiwało prawo
    do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o którym
    mowa w art. 86 ust. 1, jest on obowiązany dokonać korekty kwoty podatku
    odliczonego zgodnie z art. 90 ust. 2-9, z uwzględnieniem proporcji
    obliczonej w sposób określony w art. 90 ust. 2-7, dla zakończonego roku
    podatkowego.
    [...wstawka: latet marudził że niezrozumiale piszę: a weź ty oryginał
    ustawy i się wypowiedz ;) !...]
    2. W przypadku towarów i usług, które [...są zaliczone do ST...] podatnik
    dokonuje w ciągu 5 kolejnych lat [...albo 10 lat...] począwszy od roku, w
    którym zostały oddane do użytkowania. Roczna korekta w przypadku, o którym
    mowa w zdaniu pierwszym, dotyczy jednej piątej, [...] kwoty podatku [...]
    4. W przypadku gdy w okresie korekty, o której mowa w ust. 2, nastąpi
    sprzedaż towarów, o których mowa w ust. 2, uważa się, że towary te są
    nadal używane na potrzeby czynności podlegających opodatkowaniu u tego
    podatnika, aż do końca okresu korekty.
    5. Korekta po sprzedaży, o której mowa w ust. 4, powinna być dokonana
    jednorazowo w odniesieniu do całego pozostałego okresu korekty. Korekty
    dokonuje się w deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym
    nastąpiła sprzedaż.
    6. W przypadku gdy towary lub usługi, o których mowa w ust. 4, zostaną:
    1) opodatkowane - w celu dokonania korekty przyjmuje się, że dalsze
    wykorzystanie tego towaru związane jest z czynnościami opodatkowanymi;
    2) zwolnione lub nie podlegały opodatkowaniu - do obliczenia korekty
    przyjmuje się, że dalsze wykorzystanie tego towaru jest związane wyłącznie
    z czynnościami zwolnionymi lub niepodlegającymi opodatkowaniu.
    ----

    No i proste: sprzedażej oVATowane - korekta może iść "na plus" (jeśli
    ktoś ma sprzedaż mieszaną lub "zw"). Sprzedajesz "zw" - korekta
    idzie "na minus".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-02-07 14:13:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Feb 2005, italy wrote:

> [...]
    >+ jesli trzeba robic korekte, to nikt nic nie ma z tego ze odliczyl 50% vatu
    >+ bo i tak samochód kiedys sprzeda , a caly vat odda.

    Nie.
    Każdego roku dokonuje się korekty rozliczenia o 1/5 VATu - patrz cytat
    z sąsiedniego posta.
    Po 5 latach używania, jeśli w tym czasie masz sprzedaż 100% oVATowaną
    to cały VAT "się rozliczy" i już nic zwracać nie trzeba !!!

    >+ gdyby podatnik odliczyl
    >+ 50% vat a potem do ceny sprzedazy doliczyl 50% byloby OK .

    Chyba nie zrozumiałeś co napisałem: dokonuje się korekty VATu
    *odliczonego* !
    Czyli jeśli odliczone było 50% VAT - to zwrot dotyczy stosownej
    części owych 50%, a nie CAŁEGO VATu !!!

    >+ mozna to określic takim epitetem , szulerstwo, cwaniactwo

    ...marudzisz... ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)