  • 11. Data: 2005-02-07 14:18:14
    Temat: Re: sprzedaż samoch osob. bez vat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Feb 2005, du hast mich gefragt wrote:
    > + > ...oczywiście pamiętając iż za to dokonasz korekty VATu *odliczonego*...
    > + > ...to IMHO OK...
    > +
    > + Ale chyba w 4/5?

    Przyznaję iż... nie wiem :) - mi wychodzi że "to zależy". Zależy kiedy
    ma miejsce sprzedaż (czy ten sam rok czy nie). Skoro sprzedaż miałaby
    być w innym roku - to IMHO masz rację.

    Analizując po kolei:
    1. art. 91.3 określa moment korekty VATu
    2. art. 91.4 stanowi iż "uważa się, że towary te są nadal używane na
    potrzeby czynności podlegających opodatkowaniu u tego podatnika, aż do
    końca okresu korekty."

    Skoro *za styczeń* należy dokonać korekty - to IMHO już sprzedaż
    w styczniu uprawniałaby do "urwania" 1/5 podatku :)
    A sprzedaż w lutym - na pewno.

    Dobrze kombinuję ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-02-07 15:20:41
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/7/2005 3:18 PM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    >
    > Skoro *za styczeń* należy dokonać korekty - to IMHO już sprzedaż
    > w styczniu uprawniałaby do "urwania" 1/5 podatku :)

    Też mi się tak wydaje. Czy dobrze, zobaczymy, kiedyś. ;-)

    --
    gefragt

  • 13. Data: 2005-02-07 16:52:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Feb 2005, du hast mich gefragt wrote:
    > + Też mi się tak wydaje. Czy dobrze, zobaczymy, kiedyś. ;-)

    ...jak się pojawią wyroki NSA "US vs podatnik" ??
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)