  • 1. Data: 2006-10-31 18:48:21
    Temat: sprzedaz samochodu po tygodniu
    Od: " jarecki" <h...@W...gazeta.pl>

    Zakupilem samochod, ale okazalo sie, ze nie jest w najlepszym
    stanie. Czy jezeli sprzedam go po tygodniu i na umowach bedzie widniec
    taka sama kwota moze sie do mnie US albo jakas inna instytucja przyczepic?

  • 2. Data: 2006-10-31 20:11:10
    Temat: Re: sprzedaz samochodu po tygodniu
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik " jarecki" <h...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stanie. Czy jezeli sprzedam go po tygodniu i na umowach bedzie widniec
    > taka sama kwota moze sie do mnie US albo jakas inna instytucja

    Gdybys sprzedał za więcej, to różnicę musiałbyś wykazać w rozliczeniu
    podatkowym i opodatkowac (19%, lub więcej jeżeli podpadasz pod wyższy
    próg podatkowy).
    Ale nie ominie cię (albo kupującego) PCC (podatek od czynności cywilno
    prawnych) jeżeli kwota sprzedazy była wyższa niż 1000 zł.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2006-11-01 00:37:04
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    " jarecki" <h...@W...gazeta.pl> wrote in message
    > Zakupilem samochod, ale okazalo sie, ze nie jest w najlepszym
    > stanie. Czy jezeli sprzedam go po tygodniu i na umowach bedzie widniec
    > taka sama kwota moze sie do mnie US albo jakas inna instytucja przyczepic?

    2% podatku od czynności cywilnoprawnych. płatne solidarnie.
    Jeśli sprzedasz za więcej niż kupiłeś, to różnicę dopiszesz w rocznym
    rozliczeniu na pit-37 w rubryce inne.