  • 1. Data: 2004-02-06 02:02:03
    Temat: [NTG] Upowazanienie - faktura VAT
    Od: "NoMad" <n...@n...pl>

    Witam,

    Czy pracownik Sp. z o.o. moze wystawiac faktury VAT ?
    A jesil tak to prosba: gdzie mozna znalezc formularz/wzor upowaznienia ?
    Przez kogo musi byc podpisane.

    Z gory dzieki,

    NoMad

    P.S. Sorki za NTG

  • 2. Data: 2004-02-06 07:49:10
    Temat: Re: [NTG] Upowazanienie - faktura VAT
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    NoMad wrote:

    > Czy pracownik Sp. z o.o. moze wystawiac faktury VAT ?
    > A jesil tak to prosba: gdzie mozna znalezc formularz/wzor upowaznienia
    > ? Przez kogo musi byc podpisane.

    Może. Nie ma obowiązującego wzoru upoważnienia. Wystarczy ustne
    upoważnienie przełożonego zwłaszcza jeśli pracuje się np na stanowisku
    sprzedawcy. Widziałem raz regulamin pracy, w którym było napisane coś w
    stylu: "Do wystawiania faktur VAT upoważnieni są wszyscy pracownicy
    działu XXX oraz kierownicy działów YYY i ZZZ Do odbioru faktur VAt
    upoważnieni są .....".

  • 3. Data: 2004-02-06 09:01:27
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Jureq napisał:

> [...]
    > stylu: "Do wystawiania faktur VAT upoważnieni są wszyscy pracownicy
    > działu XXX oraz kierownicy działów YYY i ZZZ Do odbioru faktur VAt

    U mnie w firmie jest zarządzenie prezesa zarządu. Łatwiej zmienić w
    razie potrzeby. Chociaż jest tak ogólnikowe, że właściwie nie ma po co. ;-)

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 4. Data: 2004-02-06 09:12:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik /slawek napisał:

    > U mnie w firmie jest zarządzenie prezesa zarządu. Łatwiej zmienić w
    > razie potrzeby. Chociaż jest tak ogólnikowe, że właściwie nie ma po co. ;-)

    Na ogół wystarcza żeby osoba wystawiająca faktury miała tą czynność
    zapisaną w zakresie obowiązków. To dobre rozwiązanie, bo zakres
    obowiązków jest na ogół zalącznikiem o umowy o pracę i dana osoba
    podpisując umowę przyjmuje tym samym na siebie odpowiedzialność za
    powierzone czynności.
    W razie czego nie może powiedzieć "szef mi kazał ale ja nigdy tego nie
    robiłem bo to nie moja działka więc się pomyliłem".

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl