  • 1. Data: 2005-04-26 06:01:32
    Temat: sprzedaż samochodu z zyskiem
    Od: "Michał" <s...@w...gazeta.pl>

    Witam

    Sprzedałem samochód z zyskiem, zakupiony taniej sprzedany drożej (umowy). W
    okienku w US podali mi że muszę wykazać taki zysk w deklaracji. To była
    jedna transakcja, nie prowadzę działalności gospodarczej. Od umów zostały
    zapłacone opłaty skarbowe. To wygląda na podwójne opodatkowanie: opłata
    skarbowa i podatek od zysku. W przypadku zakupu samochodu z komisu
    (działalność gospodarcza) nie płaci się opłaty skarbowej, tylko komis płaci
    podatek (przychody - koszty).

    Czy dobrze mnie poinformowano w US że trzeba wykazać dochód ze sprzedaży
    samochodu?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2005-04-26 20:42:27
    Temat: Re: sprzedaż samochodu z zyskiem
    Od: "Wiesław J" <0...@v...pl>

    O ile sie nie mylę to dotyczy to samochodu sprzedanego przed upływem 6
    miesięcy od momentu zakupu.