  • 1. Data: 2005-04-25 19:27:16
    Temat: Podwyzszona ulga remontowa - jak ja dzielic ?
    Od: Janek <B...@i...pl>

    Witam !

    Ulga remontowa wynosi 4'725pln. W przypadku remontu i modernizacji
    instalacji gazowej wzrasta do 6'615pln.
    Odpowiada to stosownym wydatkom 24'868pln oraz 34'815pln w przypadku
    podwyzszonej kwoty.

    I teraz mam pytanie:
    Czy wystarczy poniesc dowolny wydatek na remont instalacji gazowej, np.
    wymienic rury (za 700pln) i kwota do odliczenia automatycznie wzrasta do
    wyzszej wartosci ?

    Uproszczony przyklad:
    wersja A)
    - farby, lakiery, parkiet: wydalem 23'000pln
    - remont instalacji gazowej: 3'000pln
    RAZEM: 26'000pln - czyli mieszcze sie w przedzialach, zarowno gdybym
    robil remont bez modernizacji instalacji gazowej jak i z nia

    wersja B)
    - farby, lakiery, parkiet: wydalem 28'000pln
    - remont instalacji gazowej: 3'000pln
    RAZEM: 31'000pln - nie przekraczam gornego pulapu podwyzszonej kwoty,
    jednak nazwijmy to "klasyczna" czesc remontowa przekracza prog 24'868pln

    Ktora wersja jest poprawna?

    Czy zakup nowej kuchenki gazowej jest juz modernizacja sieci gazowej ?

    pozdrawiam

    Janek