  • 1. Data: 2008-06-18 19:10:38
    Temat: sprzedaż środka trwałego niezamortyzowanego - czy dobrze liczę ?
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Witam.
    Mam taki problem. Czy sprzedając samochód (dg jednoosobowa, kpir +vat),
    który nie był zamortyzowany do końca biorę całą kwotę netto do dochodu?
    Podam cyferki

    auto kupione za 24918,03 (netto)
    amortyzowane przez 48 miesięcy - kwota zamortyzowana - 19934,42
    do zamortyzowania pozostało 4983,61
    saochód sprzedany za 6393,50

    czy do kpir wpisuję
    - kwotę netto sprzedaży całą (6393,50)
    -kwotę netto sprzedaży minus to co się niezamortyzowało czyli 1409,89
    - to co mi zostało do zamortyzowania 4983,61

    ja obstaję za wariantem drugim ale to jakoś mocno wątpliwe się zrobiło.

    Vat nie jest problemem bo do rejestru sprzedaży wpisuję cały vat z faktury.

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2008-06-18 19:39:02
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    pawelj w <news:g3bmlv$b3j$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

> [...]
    > - to co mi zostało do zamortyzowania 4983,61

    > ja obstaję za wariantem drugim ale to jakoś mocno wątpliwe się zrobiło.

    IMO pierwsze i trzecie, w kolumnach przychody i koszty odpowiednio

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-06-18 19:42:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:

> [...]
    > -kwotę netto sprzedaży minus to co się niezamortyzowało czyli 1409,89
    > - to co mi zostało do zamortyzowania 4983,61

    I słusznie.

    >ale to jakoś mocno wątpliwe się zrobiło.

    Dlaczego?

  • 4. Data: 2008-06-18 20:08:02
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > Dlaczego?

    Bo inny "domorosły księgowy" powiedział mi że bzdurę wymyśliłem.

    --
    Pawełj

  • 5. Data: 2008-06-18 20:25:07
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Cavallino w <news:g3bofc$1ll$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:

    > I słusznie.

    Mówisz, żeby nie wpisywać do księgi faktury, tylko jakieś wyliczenia na boku
    zrobione?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-06-18 20:27:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Jun 2008, pawelj wrote:

    > Witam.
    > Mam taki problem. Czy sprzedając samochód (dg jednoosobowa, kpir +vat),
    > który nie był zamortyzowany do końca biorę całą kwotę netto do dochodu?
    [...]
    > czy do kpir wpisuję
    [...]
    > -kwotę netto sprzedaży minus to co się niezamortyzowało czyli 1409,89

    Tak... nie tak ;) (nie wynik odejmowania, a obie wartości OSOBNO!)
    Może by tak... PRZEPIS? ;>
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    Art. 23
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    1) wydatków na:
    a) nabycie gruntów lub prawa wieczystego użytkowania gruntów, z wyjštkiem
    opłat za wieczyste użytkowanie gruntów,
    b) nabycie lub wytworzenie we własnym zakresie innych niż wymienione
    w lit. a) œrodków trwałych oraz wartoœci niematerialnych i prawnych,
    w tym również wchodzšcych w skład nabytego przedsiębiorstwa lub jego
    zorganizowanych częœci,
    c) ulepszenie œrodków trwałych [...]

    - wydatki te, zaktualizowane zgodnie z odrębnymi przepisami,
    pomniejszone o sumę odpisów amortyzacyjnych,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, sš jednak kosztem uzyskania
    przychodów przy okreœlaniu dochodu z odpłatnego zbycia rzeczy
    okreœlonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. d), oraz gdy odpłatne
    zbycie rzeczy i praw jest przedmiotem działalnoœci gospodarczej,
    a także w przypadku odpłatnego zbycia składników majštku zwišzanych
    z działalnoœciš gospodarczš, o których mowa w art. 14 ust. 2 pkt 1,
    bez względu na czas ich poniesienia,
    ---

    Wniosek: kwota z f-ry sprzedaży do przychodu, niezamortyzowana część
    do kosztów.
    Moim zdaniem w jednym wierszu KPiR (bo to jedno "zdarzenie gospodarcze"),
    acz za wpisanie osobno przychodu i osobno kosztów prawdopodobnie głów
    nie obrywają ;)

    > Vat nie jest problemem bo do rejestru sprzedaży wpisuję cały vat z faktury.

    Znaczy idzie o samochód "nieosobowy", czyli ciężarówkę?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-06-18 21:06:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .

    > Mówisz, żeby nie wpisywać do księgi faktury, tylko jakieś wyliczenia na
    > boku
    > zrobione?

    Chyba gdzieś się wkradło nieporozumienie.
    Na plus kwotę sprzedaży, na minus (w koszty) kwotę niezamortyzowaną.

  • 8. Data: 2008-06-18 21:08:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > Znaczy idzie o samochód "nieosobowy", czyli ciężarówkę?

    Niekoniecznie.
    Może być ciężarówka wg starych przepisów, obecnie to jest osobowa
    ciężarówka. ;-)

  • 9. Data: 2008-06-21 21:01:24
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > wiadomości news:

    > Niekoniecznie.
    > Może być ciężarówka wg starych przepisów, obecnie to jest osobowa
    > ciężarówka. ;-)
    No właśnie - chodzi o osobową ciężarówkę.

    Pytałej jeszcze w moim us. Potwierdziło się to co było tu napisane -
    całośc - f-ry w przychód oraz niezamortyzowana część w koszty.
    Dzięki za pomoc.

    --
    Pawełj