  • 1. Data: 2003-11-14 12:05:20
    Temat: sprzedaż zwolniona, a zwrot na rachunek
    Od: "Renata M" <r...@a...com.pl>

    Mam sytuację październik2003
    -sprzedaż zwolniona 77,00zł/ umowa usługi agencyjnej sprzedaż ratalna/
    -sprzedaż 7% 150.000,00zł
    -sprzedaż 22% 1450,00zł
    -zakupy 99.050,00zł

    Jak policzyć i wpisać do dekl VAT poz. 52-opopdatkowanie towarów pozostałych
    związanych ze sprzedażą zwolnioną od podatku od towarów i usług.Cz dobrze
    rozumuje zrobić proporcję tj. sprzedaz ogólem 151527,00-100%, a sprzedaż
    zwolniona 0,05% i koszty 99.050,00zł x0,05% =49zł wpisać do poz. 52 dekl., a
    reszte w pozycję 50.
    Dzięki z góry
    Pozdrawiam RENIA

  • 2. Data: 2003-11-14 16:10:06
    Temat: Re: sprzedaż zwolniona, a zwrot na rachunek
    Od: "Ryszard G." <rysgar@ SPAM wp.pl>

    Użytkownik "Renata M" <r...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    > Mam sytuację październik2003
    > -sprzedaż zwolniona 77,00zł/ umowa usługi agencyjnej sprzedaż ratalna/
    > -sprzedaż 7% 150.000,00zł
    > -sprzedaż 22% 1450,00zł

    Te kwoty to oczywiście sprzedaż NETTO ?

    > -zakupy 99.050,00zł

    A to zakup NETTO ? Rozumiem, ze bez zakupu towarów handlowych, czyli same koszty
    ogólnozakładowe.
    A gdzie podatek VAT ?

> [...]
    > zwolniona 0,05% i koszty 99.050,00zł x0,05% =49zł wpisać do poz. 52 dekl., a

    Źle.
    Musisz ewidencję zakupów VAT prowadzić tak, aby można było zakupy podzielić wg
    trzech kategorii:
    - zakupy opodatkowane służące wyłącznie sprzedaży zwolnionej - tego nie
    wykazujesz w deklaracji VAT-7 ( IMO możesz też nie wpisywać do ewidencji zakupu)
    - zakupy opodatkowane, złużace sprzedaży opodatkowanej ( np. towary handlowe,
    koszty w punktach gdzie nie ma sprzedaży zwolnionej). To wpisujesz do po.50 i 51
    VAT-7
    - zakupy opodatkowane służące sprzedaży zwolnionej i opodatkowanej ( koszty
    biura, energia, itp. ). To wpisujesz w pełnych kwotach ( wynikających z
    ewidencji ) do poz. 52 i 53.

    Kwoty zakupu netto z (52) nie przeliczasz.
    Przeliczasz _tylko kwotę podatku_ z poz. 53 i wpisujesz do poz. 55.

    Nie liczysz udziału procentowego ( mogą być błędy z zaokrągleń), lecz liczysz
    bezpośrednio, tak jak pokazano w opisie pola deklaracji.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 3. Data: 2003-11-14 16:14:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Nov 2003, Renata M wrote:

> [...]
    >+ zwolniona 0,05% i koszty 99.050,00zł x0,05% =49zł wpisać do poz. 52 dekl., a

    Małe "ale".
    Musisz podzielić zakupy na:
    - związane wyłącznie ze sprzedażą opodatkowaną
    Jak kupiłaś towar oVATowany do handlu, to ów towar nie ma związku
    z ową usługą itp. - i od tych zakupów VAT odliczysz w całości.
    - związane wyłącznie z ową usługą. Nie mam pojęcia co tam mogło
    być (być może nic :)), ale z tego "czegoś" nie odliczasz VAT
    wcale (VAT w KUP !)
    - "koszty ogólne": telefon, koszty biura.... i teraz *te*
    i *tylko te* koszty, które zaliczyłaś do "ogólnych" poddajesz
    podziałowi tak jak opisałeś :)

    W VAT-7 po coś masz cały stosik rubryczek :)

    Acha: pamiętaj że jakbyś tak jakiś "ŚT do celów ogólnych" (komp
    na przykład) dla biura kupiła, to przez najbliższe pół roku
    musisz wyznaczyć "średnią proporcję" :] (też osobna rubryczka
    na VAT-7...) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-11-17 08:22:05
    Temat: Odp: sprzedaż zwolniona, a zwrot na rachunek
    Od: "Renata M" <r...@a...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    napisał:P...@k...p
    ortezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > na przykład) dla biura kupiła, to przez najbliższe pół roku
    > musisz wyznaczyć "średnią proporcję" :] (też osobna rubryczka

    dzięki za odpowiedzi, chyba coś poplątałam / to grypa piatkowa/,
    przeczytałam na nowo deklaracje i przewrtowałam troche publikacji. Ale
    chociaż juz jestem pewniejsza. Jeszcze raz dzieki. Co trzy głowy to nie
    jedna.
    Pozdrawiam Renia