  • 1. Data: 2005-08-29 22:47:07
    Temat: stawki kilometrowki
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Witam

    Czy istnieja jakies przepisy ktore reguluja zasady rozliczania
    sie z kilometrowki (samochod prywatny do celow sluzbowych)?
    Czy zaklad pracy moze wprowadzic mi limity kilometrow wg ktorych
    rozlicza mnie stawka ustawowa za 1km a powyzej okresla wlasne kwoty?
    Pozdrawiam
    A.M.

  • 2. Data: 2005-08-31 17:00:17
    Temat: Re: stawki kilometrowki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Aug 2005, Tomasz wrote:

    > Witam
    >
    > Czy istnieja jakies przepisy ktore reguluja zasady rozliczania
    > sie z kilometrowki (samochod prywatny do celow sluzbowych)?

    ...o ile wiem - ograniczenia "od góry". Jak zakład chce wypłacać
    pracownikowi WIĘCEJ niż przewiduje ryczałt "ministerialny"
    to nadwyżka nie jest kosztem (powoduje wzrost podatku).

    > Czy zaklad pracy moze wprowadzic mi limity kilometrow wg ktorych
    > rozlicza mnie stawka ustawowa za 1km a powyzej okresla wlasne kwoty?

    Czegoś nie rozumiem: jak nie pasuje to dlaczego by jeździć własnym
    samochodem ?
    Tak, to ja :) wielkroć zabierałem głos w kwestii "stawka ministerialna
    jest za wysoka" - IMO nie jest jakoś bardzo wysoka, bo oprócz zwrotu
    za paliwo obejmuje amortyzację, ryzyko nadzwyczajnych napraw (wypadki)
    itp.
    Jak firma woli żeby jeździć JEJ samochodami - to dlaczego by nie...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)