  • 1. Data: 2005-08-30 01:29:50
    Temat: jak obliczyc podatek - prośba poczatkującego przedsiębiorcy
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    witajcie, sprawa dotyczy podatku od wynagrodzenia pracownika

    Od czerwca zatrudniam pracownika na najniższym wynagrodzeniu czyli 849 złotych.
    Korzystam z programu FAKT który momentami jest dla mnie czarna magią :-(

    Pytanie 1: program za czerwiec i lipiec wyliczył mi do zapłacenia podatku z
    tytułu PIT4 po 14,10 zł za każdy miesiąc - jakim cudem taka mała kwota??? czy
    taka powinna być (nie wysłałam deklaracji bo chyba coś jest źle...)?

    Pytanie 2: do którego US wysyłam dekalarację PIT 4 w płacę ten podatek: tam
    gdzie składam PIT5, tam gdzie składam VAT7 czy tam gdzie mieszka pracownik?

    z góry wielkie dzieki - marc.

  • 2. Data: 2005-08-30 04:31:29
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik m...@N...gazeta.pl napisał:

> [...]
    > taka powinna być (nie wysłałam deklaracji bo chyba coś jest źle...)?

    Powiedz, że żartujesz. Proszę!
    Nie wysłałaś PIT4 za lipiec, a tym bardziej za czerwiec???
    A zapłąciłaś? Nie?
    Okradłaś Skarb Państwa z nieswoich pieniędzy.
    A w _typowym_ przypadku z 849 brutto wychodzi 14,10 zaliczki na pdof.

    Płaca zasadnicza 849,00 zł
    Premia 0,00 zł
    Wyn. urlopowe 0,00 zł
    Inne 0,00 zł
    Wyn. za czas choroby 0,00 zł
    BRUTTO 849,00 zł
    Skł. emerytalna 82,86 zł
    Skł. rentowa 55,19 zł
    Skł. chorobowa 20,80 zł
    Razem składki 158,85 zł
    Podst. skł. zdrowotnej 690,15 zł
    Skł. Zdrowotna 7,75% 53,49 zł
    Skł. Zdrowotna 0,75% 5,17 zł
    Skł. Zdrowotna 58,66 zł
    Podstawa opodatk. 588,00 zł
    Zal. na PDOF 14,10 zł
    Netto 617,39 zł

    pzdr

    Tomek

    Startuj z INTERIA.PL! >>> http://link.interia.pl/f186c

  • 3. Data: 2005-08-31 06:59:26
    Od: "Driv" <d...@x...wp.pl>

    Użytkownik <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Korzystam z programu FAKT który momentami jest dla mnie czarna magią :-(
    A czy posiadasz moduł "pracowników" do tego programu, bo według instrukcji
    wpisujesz brutto i on sam Ci wylicza.
    Instrukcja - dobra sprawa.
    Pozdr Driv