  • 1. Data: 2003-09-22 14:56:11
    Temat: troche OT problem z formami platnosci
    Od: "Muchomor" <a...@p...onet.pl>

    Troche OT, ale wiem gdzie pytac...
    Jest tak:
    byla awaria terminala, platniczego, gosciu obiecal ze zaplaci nastepnego
    dnia. Poniewaz jednak uznalismy z ksiegowa, ze paragon musi byc wydrukowany
    w dniu kiedy klient nalal paliwo, paragon sobie czekal grzecznie w kasie dla
    klienta. Zeby wydrukowac paragon trzeba bylo wybrac forme platnosci -
    dalismy gotowka. Klient dzis przyszedl ale uparl sie ze jednak zaplaci
    karta. Ok - ma prawo, ale zostalo nam cos takiego, ze nie mamy tej gotowki
    w kasie. Wszystko ok - zrobilismy KW i gotowke zdjelismy, ale ni mamy w
    systemie zadnego dokumentu ktory pozwolilby przesunac te kwote na transakcje
    kartami, zeby nam gralo rozliczenie z termiala platniczego. Problem co
    prawda dotyczy ksiegowosci, ale ze ksiegowa mnie sie pyta (qrcze zawsze tak
    jest, ze wszystko musi wiedziec informatyk ;p ) jak to rozwiazac. Moze ktos
    zna jakis program ktory pozwala na przesuwanie pieniedzy miedzy formami
    platnosci? Jaki do tego powinien byc dokument ksiegowy? Bede wdzieczny jesli
    ktos ma jakis pomysl i sie nim podzieli. za wszyskie dotad porady z tej
    listy bardzo dziekuje - hehe dzieki nim zaczynam byc madrzejszy od ksiegowej
    ;)
    Pozdrawiam
    Muchomor

  • 2. Data: 2003-09-22 15:08:10
    Temat: Re: troche OT problem z formami platnosci
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Muchomor" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bkn2ec$s0t$1@news.onet.pl...
> [...]
    > ktos ma jakis pomysl i sie nim podzieli. za wszyskie dotad porady z tej
    > listy bardzo dziekuje - hehe dzieki nim zaczynam byc madrzejszy od

    Mysle, ze nota korygujaca do faktury

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-09-22 21:21:44
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > Użytkownik "Muchomor"
    > ksiegowej
    >
    > Mysle, ze nota korygujaca do faktury

    Ja proponuję skierować pismo wyjaśniające do Ministra Finansów ;-)

    Muchomor, Ty to masz problemy :-). Udokumentujcie to wobec szefa (jeśli
    potrzebuje) jakąś notatką i będzie OK.

    Pzdr,
    BaLab

  • 4. Data: 2003-09-22 21:36:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Sep 2003, BaLab wrote:

    >+ Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    >+
    >+ > Użytkownik "Muchomor" [...]
    >+ > Mysle, ze nota korygujaca do faktury
    [...]
    >+ Muchomor, Ty to masz problemy :-). Udokumentujcie to wobec szefa (jeśli
    >+ potrzebuje) jakąś notatką i będzie OK.

    BaLab, ty chyba nie widziałeś programu w którym czegoś
    "się nie da". Nie da i już... :) !
    I to operacje "ręczna poprawka drobiazgu" z reguły są
    w tej kategorii.
    A oni mają najwyraźniej "papiery" "w bazie" :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-09-23 08:03:09
    Od: "Muchomor" <m...@n...poczta.onet.pl>

> [...]
    > I to operacje "ręczna poprawka drobiazgu" z reguły są
    > w tej kategorii.
    > A oni mają najwyraźniej "papiery" "w bazie" :]

    Dokladnie - mamy wszystko w programie - i chcemy zeby tak bylo. Moge troszke
    ponaciskac autorow, zeby zrobili, ale musze wiedziec co. Bo ksiegowa nie wie
    ;p A papierkologie to bez problemu. Kierownik podpisze co mu kaze i tyla.
    Boje to tylko z ksiegowa :D

    Pozdrawiam
    Muchomor

  • 6. Data: 2003-09-23 09:25:22
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Muchomor" <m...@n...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bkoup9$5ea$1@news.onet.pl...

> [...]
    > wie
    > ;p A papierkologie to bez problemu. Kierownik podpisze co mu kaze i tyla.

    W systemie powinna być możliwość wystawienia dokumentu korygującego do
    każdego innego dokumentu, z polem w które wpisujesz powód korekty.

    Ale nawet w najbardziej otwartym systemie znajdzie się takie coś, czego
    programiści nie przewidzieli. I tak nie obejdziesz się, prędzej czy później,
    bez ręcznego dokumentowania zdarzeń niestandardowych.

    Pozdrawiam,
    BaLab