  • 1. Data: 2002-04-19 00:20:37
    Temat: ubezpieczenie samochodu a amortyzacja ????
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Witam

    proszę o pomoc dobrzy ludzie, bo już zgłupiałem... ;(

    czy ubezpieczenie nowego samochodu ciężarowego
    wykupione _w_dniu_zakupu_samochodu_
    można dać w koszty (IMHO niestety nie...)
    czy trzeba podwyższać wartość początkową (IMHO niestety tak....)?

    w sumie to jest to pytanie, czy takie ubezpieczenie jest
    "kosztem związnym z zakupem naliczonym do dnia przekazania śt
    do używania" (patrz art .22g ust.3 updf), czy nie ???
    (może np to ubezp.NIE jest kosztem związanym z zakupem,
    tylko z posiadaniem/używaniem śt ???)

    thank you from the mountain ;-)
    KTP

  • 2. Data: 2002-04-19 09:10:43
    Temat: Re: ubezpieczenie samochodu a amortyzacja ????
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Apr 2002, ktp wrote:

> [...]
    >+ można dać w koszty (IMHO niestety nie...)
    >+ czy trzeba podwyższać wartość początkową (IMHO niestety tak....)?

    IMHO ubezpieczenie "początkowe OC" powinno ZAWSZE "wchodzić"
    do wartości początkowej; Dlaczego ? Ano (z definicji ŚT):
    "ma byc kompletny i zdatny do użytku".
    Jeśli samochód nie służy do jazdy po własnym placu (w teorii
    możliwe :)) tylko wożenia (się) po drogach publicznych - to
    bez ubezpieczenia *nie jest* zdatny do legalnego użytku.

> [...]
    >+ do używania" (patrz art .22g ust.3 updf), czy nie ???
    >+ (może np to ubezp.NIE jest kosztem związanym z zakupem,

    W sumie "podchodzi" pod oba określenia, ale wiesz które
    wylosuje US :( Nie możesz "przekazać do używania" pojazdu
    który nie ma np. homologacji ;) albo OC - bo nie wolno nim
    jeździć, jak na mój gust.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-04-19 11:00:01
    Temat: Re: Re: ubezpieczenie samochodu a amortyzacja ????
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Fri, 19 Apr 2002 11:10:43 +0200, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne
    <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >możliwe :)) tylko wożenia (się) po drogach publicznych - to
    >bez ubezpieczenia *nie jest* zdatny do legalnego użytku.

    A moim zdaniem nie. OC nie stanowi niezbędnego elementu samochodu. Co
    tam niezbędnego, w ogóle nie stanowi części samochodu. Poza tym
    _wydaje_ mi się, że nie tyle obowiązuje zakaz poruszania się
    samochodów bez OC ale nakaz posiadania OC, a to jest diametralna
    różnica.

    Sławomir Dąbrowski

  • 4. Data: 2002-04-19 11:55:37
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Apr 2002, Sławomir Dšbrowski wrote:
    [...]
    >+ A moim zdaniem nie. OC nie stanowi niezbędnego elementu samochodu. Co
    >+ tam niezbędnego, w ogóle nie stanowi części samochodu. Poza tym

    No dobrze. A czym jest wobec tego ?
    (chodzi oczywiście o kontekst "mozna używać bez").
    Bo BIOS w moim PCcie to i owo stanowi, a jednak pewne
    "wartości niematerialne i prawne" mam obowiązek zaliczyć
    w skład zestawu (zakładając, że rzeczywiście w ów skład wchodzą).
    Z drugiej strony... Paliwa zatankowanego do 1. jazdy
    się do ŚT nie wlicza :), a jakby było z *wypozyczonym* (odpłatnie)
    oprogramowaniem pt. "system operacyjny" to też nie wiem !
    Może masz rację...

    >+ _wydaje_ mi się, że nie tyle obowiązuje zakaz poruszania się
    >+ samochodów bez OC ale nakaz posiadania OC, a to jest diametralna
    >+ różnica.

    tu masz absolutną rację - źle się wyraziłem :(
    (pojazd do jeżdżenia "tylko po placu" musi nie mieć homologacji zeby
    mógł nie mieć OC)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-04-19 17:35:06
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Sławomir Dšbrowski <s...@s...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:

> [...]
    > _wydaje_ mi się, że nie tyle obowiązuje zakaz poruszania się
    > samochodów bez OC ale nakaz posiadania OC, a to jest diametralna
    ---------
    OC - zdecydowanie do KUP:-)

    Orka