  • 1. Data: 2003-05-14 19:32:16
    Temat: ubranie robocze i ekwiwalenty
    Od: "alug" <a...@n...gazeta.pl>

    Witajcie,

    W jaki sposob udokumentowac wyplate pracownikowi ekwiwalentu za odziez
    robocza lub jej pranie? Czy nalezy prowadzic specjalne ewidencje????

    Jaka miesieczna kwota ekwiwalentu za pranie odziezy nie wzbudzi niezdrowego
    zainteresowania kontrolera z USu? Jak czesto mozna wyplacac ekwiwalent za
    uzywanie wlasnej odziezy zamiast odziezy roboczej?
    Prosze o odpowiedz czy wydana odziez robocza stanowi "przychod" pracownika?
    (zakrecilam sie juz w tych łachach :)
    Czy wszystko to stanowi dla mnie KUP? (KPiR +VAT)
    czy tylko do jakiegos limitu?
    Prosze o podanie podstaw prawnych... o ile to mozliwe :)

    alug

  • 2. Data: 2003-05-15 15:08:45
    Temat: Re: ubranie robocze i ekwiwalenty
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Użytkownik "alug" <a...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witajcie,
    >
    > W jaki sposob udokumentowac wyplate pracownikowi ekwiwalentu za odziez
    > robocza lub jej pranie? Czy nalezy prowadzic specjalne ewidencje????
    \U nas w firmie sa takie tabelki z imieniem i nazwiskiem pracowników, za
    jaki okres i jaka kwota ale równie dobrze możesz wpisywać je do listy płac.

    > Jaka miesieczna kwota ekwiwalentu za pranie odziezy nie wzbudzi
    niezdrowego
    > zainteresowania kontrolera z USu?
    \My dajemy 2 dychy na miesiąc, kartki te pracownicy podpisują co kwartał.
    Art. 21.
    1. Wolne od podatku dochodowego są:

    10) wartość ubioru służbowego (umundurowania), jeżeli jego używanie należy
    do obowiązków pracownika, lub ekwiwalentu pieniężnego za ten ubiór,
    11) wartość świadczeń rzeczowych wynikających z przepisów o bezpieczeństwie
    i higienie pracy oraz ekwiwalenty za te świadczenia wypłacane zgodnie z
    przepisami wydanymi przez Radę Ministrów lub właściwego ministra, a także
    ekwiwalenty pieniężne za pranie odzieży roboczej, za używanie odzieży i
    obuwia własnego zamiast roboczego oraz wartość otrzymanych przez pracowników
    bonów, talonów, kuponów lub innych dowodów uprawniających do otrzymania na
    ich podstawie napojów bezalkoholowych oraz artykułów spożywczych w
    przypadku, gdy pracodawca, pomimo ciążącego na nim obowiązku wynikającego z
    przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy, nie ma możliwości wydania
    pracownikom posiłków i napojów bezalkoholowych,
    Agata

  • 3. Data: 2003-05-15 16:29:33
    Od: "pretero" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Agata" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    >
    > 10) wartość ubioru służbowego (umundurowania), jeżeli jego używanie należy
    > do obowiązków pracownika, lub ekwiwalentu pieniężnego za ten ubiór,

    Czy to oznacza, że jeżeli jestem właścicielem działalności gospodarczej i
    moja praca wymaga tego , abym chodził w garniturach i krawatach to czy moge
    zakupić takowe ubranie na firmę i wpisać do KPiR jako koszt uzyskania
    przychodu ?
    Dla ułatwienia dodam , że moja działalnośc polega min na przedstawianiu
    przed zarządami innych firm rozwiązań informatycznych .
    Nie sposób stanąć przed takim gremium w dżinsach i sportowej koszuli .

    I czy rachunki z pralni stanowić mogą koszty uzyskania przychodu ?

    Czy są jakieś limity ????

  • 4. Data: 2003-05-15 19:06:54
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "pretero" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie sposób stanąć przed takim gremium w dżinsach i sportowej koszuli .
    >
    > I czy rachunki z pralni stanowić mogą koszty uzyskania przychodu ?

    -------------------
    Obawiam się właściel raczej nie ma wszystkich uprawnień pracowniczych .Z tym
    garniturem dla właściela w ramach bhp bym się wstrzymała .
    Wiola

  • 5. Data: 2003-05-15 21:49:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 May 2003, pretero wrote:

    >+ Użytkownik "Agata" <s...@o...pl> napisał [...]
    >+ > do obowiązków pracownika, [...]
    >+
    >+ Czy to oznacza, że jeżeli jestem właścicielem działalności

    ...to nie jesteś pracownikiem. Inna kategoria ludzi :], niezależnie
    co ustawodawca *chciał* przez to powiedzieć :)
    Pracownikowi kawa (w KUP) może się należeć, właścicielowi - nie;
    pracownikowi ryczałt noclegowy przysługuje - właścicielowi nie.
    Można tak dalej szukać...

    pozdrowienia, Gotfryd