  • 1. Data: 2006-03-10 22:32:37
    Temat: uczeń i umowy o dzieła
    Od: "Tomasz \"Newton\" Rękawek" <a...@w...oaza.pl>

    Witam!
    Jestem uczniem liceum. W czasie wakacji, a także w roku szkolnym, kilka
    razy pracowałem, za każdym razem podpisując umowę o dzieło. Pracowałem w
    dwóch firmach. Jeden z pracodawców wysłał mi PIT 8B, zawierający
    wyliczone moje sumaryczne dochody, ze wszystkich umów o dzieło (same
    umowy również posiadam). Jest jeszcze drugi pracodawca - tu mam jedynie
    umowy o dzieło. Pytanie: jak się rozliczyć? Tzn. który formularz PIT mam
    wypełnić i ew. które formularze dodatkowe?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź :).

    --
    Tomasz "Newton" Rękawek
    Słowo przed @ w moim mailu to trekawek

  • 2. Data: 2006-03-11 01:05:25
    Temat: Re: uczeń i umowy o dzieła
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Pit-37 i skorzystaj z programu na www.pity.pl

  • 3. Data: 2006-03-12 15:51:05
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Tomasz "Newton" Rękawek wrote:
    > Pracowałem w dwóch firmach.

    W kwestii formalnej: wykonywałeś dzieła dla dwóch firm.

    > Jeden z pracodawców

    W kwestii formalnej: jeden z zamawiających.

    > Jest jeszcze drugi pracodawca - tu mam jedynie
    > umowy o dzieło. Pytanie: jak się rozliczyć?

    Przypomnieć się, że nadal czekasz na PIT 8B od niego. Jak się będzie
    opierał, to narób mu smrodu przed US.

    > Tzn. który formularz PIT mam
    > wypełnić i ew. które formularze dodatkowe?

    PIT-37. Skrócona instrukcja wypełniania: po prostu sumujesz liczby z obu
    PITów 8B.