  • 1. Data: 2006-03-10 18:10:17
    Temat: australia - podatek za prace zdalną ?
    Od: "Alex" <t...@w...pl>

    Witam,

    Od pewnego czasu zajmuję sie praca zdalną w branży IT.
    Teraz trafił mi sie klient z Australii, i zastanawiam sie jak wygląda sprawa
    z tego typu zatrudnieniem zdalnym.

    Była by to dość spora sumka $ wiec trochę obawiam spraw podatkowych w
    Polsce.

    Jak wygląda ta sprawa podatku, vat etc.

    Czy ja będę musiał zapłacić od sumy którą dostane podatek i/lub vat ? Jeśli
    tak to jak to obliczyć ?

    Czy musi być jakaś umowa spisana między mną a nim żeby pozniej płacić ten
    podatek ... ?

    Czy musze złożyć jakąś deklarację do US, jak wogóle rozwiązuje się tego typu
    sprawy ?

    ---
    thx

  • 2. Data: 2006-03-10 19:45:42
    Temat: Re: australia - podatek za prace zdalną ?
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Alex wrote:

    > Witam,
    >
    > Od pewnego czasu zajmuję sie praca zdalną w branży IT.
    > Teraz trafił mi sie klient z Australii, i zastanawiam sie jak wygląda sprawa
    > z tego typu zatrudnieniem zdalnym.

    Zaloz konto w banku w australii, zalatw sobie australijska karte
    kredytowa i ... nie istniejesz dla pl urzedu skarbowego ;)

    A serio - robilem cos kiedys dla klienta w Kanadzie, jako, ze to po za
    wspolnota, ksiegowa kazala wystawic fakture bez vat - eksport uslug.
    Czyli na granicy, klientowi musiliby zwrocic ten vat, czy jakos tak...
    Wiec placic i zwracac to tak jak nie placic i nie zwracac...

    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f