  • 1. Data: 2004-04-14 20:11:15
    Temat: ugoda
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    Witam
    Zwracam sie z nastepujacym pytaniem dotyczacym rozliczenia rocznego.
    W zeszlym roku podpisalam ugode pozasadowa ze szpitalem w ktorym 5 lat
    temu stracilam dziecko.
    Wiem, ze od odszkodowania nie placi sie podatku a co z czyms takim? i
    ile ewentualnie procent tego sie placi?
    Pozdrawiam
    Ania

  • 2. Data: 2004-04-15 11:17:33
    Temat: Re: ugoda
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Apr 2004, Fumfol wrote:
    [...]
    >+ W zeszlym roku podpisalam ugode pozasadowa [...]
    >+ Wiem, ze od odszkodowania nie placi sie podatku a co z czyms takim?

    IM*H*O:
    +++

    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    3) otrzymane odszkodowania, jeżeli ich wysokość lub zasady ustalania
    wynikają wprost z przepisów odrębnych ustaw lub przepisów wykonawczych
    wydanych na podstawie tych ustaw, z wyjątkiem:
    g) odszkodowań wynikających z zawartych umów lub ugód,
    ---

    Zapytaj doradzcy podatkowego, ale jak na mój gust: nie ma
    wyroku -> nie ma zwolnienia.

    >+ i ile ewentualnie procent tego sie placi?

    Obawiam się że to może być "normalny" dochód, liczący się jako
    "inne źródła" i do skali podatkowej.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-04-16 04:17:19
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    Pzreciz to nieludzkie! Ja te pieniadze dostalam jako zadosuczynienie za
    krzywde, ci lekarze zostali rowniez skazani wyrokiem w sadzie karnym, a
    szpital nie chcial tego ciagnac i podpisalam ugode. Mowimy o kwocie
    ponad 3o tys i moze dlatego sie tak tym przejmuje, bo 19 % z tego to
    dobry pieniadz:)
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-04-16 06:24:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Apr 2004, Fumfol wrote:

    >+ Pzreciz to nieludzkie! Ja te pieniadze dostalam jako zadosuczynienie za
    >+ krzywde, ci lekarze zostali rowniez skazani wyrokiem w sadzie karnym,
    >+ a szpital nie chcial tego ciagnac i podpisalam ugode.

    Cóż, dura lex... reklamacje na Wiejską w Warszawie ! (można
    celować w "swojego" posła cokolwiek to mogłoby znaczyć).
    Było parę artykułów w prasie iż z podobnych powodów sądy były
    zawalane procesami: koszty sądowe są niższe niż 'podatek do
    stracenia', szczególnie jak przy wyższym odszkodowaniu wchodzi
    się nad progi 30 i 40%.

    pozdrowienia, Gotfryd