  • 1. Data: 2004-12-17 12:24:31
    Temat: ulga odestkowa od kredytu mieszkaniowego
    Od: "vip" <k...@p...onet.pl>

    Kupiłem mieszkanie od developera w tym roku biorąc jednocześnie kredyt
    mieszkaniowy. W rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
    mam prawo ubiegać się o zwrot podatku z tytułu odsetek od kredytu. Spełniam
    wszystkie kryteria, aby ubiegać się o ulgę, wątpliwości budzi jednak zapis
    dotyczący konieczności zakończenia inwestycji w ciągu trzech lat licząc od
    końca roku kalendarzowego . Inwestycje rozpoczęto 8.10.2001 czyli okres
    trzech lat upłynie 31.12.2004. I pytania:

    1. czy ten zapis dotyczy mnie, choć kupiłem mieszkanie od developera, czy
    tylko prywatnych osób budujących dom, jest wiele wątpliwości, ponieważ
    developerzy budują duże osiedla i okres realizacji rozpisany jest na kilka
    lat, słyszałem też że był jakiś protest czy zażalenie w tej sprawie ale do
    niczego nie udało mi się dotrzeć, podobno były jakieś decyzje

    2.co jest momentem zakończenia inwestycji, przekazanie mieszkania, odbiór
    techniczny ??

    3. 5.06.2002 była zmiana w pozwoleniu ze względu na podwyższenie budynku,
    została wydana ponowna, czy to jest nowy termin od którego liczymy wydanie
    pozwolenia na budowę czy pozostajemy przy starym?

    dzwoniłem do dwóch US, ale tam beton jedni twierdzą że pkt. 1 obowiązuje
    mnie, inni że nie wiadomo, a tak po za tym Pani w jednym urzędzie nie
    grzeszyła wiedzą i kompetencją, za bardzo się nie orientowała w sytuacji

    Dziękuje z góry

    Wojtek

  • 2. Data: 2004-12-17 14:04:03
    Temat: Re: ulga odestkowa od kredytu mieszkaniowego
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

    Użytkownik "vip" napisał:

    > dzwoniłem do dwóch US, ale tam beton jedni twierdzą że pkt. 1 obowiązuje
    > mnie, inni że nie wiadomo, a tak po za tym Pani w jednym urzędzie nie
    > grzeszyła wiedzą i kompetencją, za bardzo się nie orientowała w sytuacji

    Witam
    Proponuję wnieść do US właściwego wg miejsca zamieszkania wniosek o
    interpretację przepisów podatkowych w trybie art. 14 Ordynacji podatkowej.
    Dostaniesz odpowiedź na piśmie w terminie 1 miesiąca od daty zlożenia
    wniosku.
    I co ważne - odpowiedź US zostanie także sprawdzona przez Dyrektora Izby
    Skarbowej.

    Pozdrawiam
    sia_ka