  • 1. Data: 2004-12-17 12:26:40
    Temat: faktury nie dostal i co teraz?
    Od: p...@a...pl (Pitus)

    Witam,

    Problem jest taki - pod koniec pazdziernika wystawilismy i wyslalismy
    fakture klientowi, dlugi termin platnosci, teraz zorientowalismy sie
    ze nie wplacil, faktury nie dostal. Co teraz? Czy jesli wystawie mu
    duplikat to bedzie mogl to wrzucic w koszty/vat? (juz jest grudzien)
    jakie daty maja byc na duplikacie?

    pozdrowienia
    p.

  • 2. Data: 2004-12-17 12:41:55
    Temat: Re: faktury nie dostal i co teraz?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Pitus napisał(a):
> [...]
    > ze nie wplacil, faktury nie dostal. Co teraz? Czy jesli wystawie mu
    > duplikat to bedzie mogl to wrzucic w koszty/vat? (juz jest grudzien)

    Będzie mógł i w koszty i odliczyc VAT.
    Duplikat to jest identyczna faktura VAT jak ta pierwszam z tymi samymi
    datami, tylko musi miec dodatkowo dopisek "Duplikat z dnia...." i tu
    data faktycznego wystawienia duplikatu, czyli grudzień. Ten dopisek
    pozwala Twojemu klientowi na odliczenie VATu w grudniu bez problemów.
    Pamiętaj żeby swoja kopie duplikatu zachować, nie wyrzucać, nie niszczyć.
    Ja z regułu podpinam wystawione duplikaty pod pierwotne faktury. Tak
    jest bezpieczniej, wiadomo ze nie zginie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2004-12-17 12:54:36
    Od: p...@a...pl (Pitus)

    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > Duplikat to jest identyczna faktura VAT jak ta pierwszam z tymi samymi
    > datami, tylko musi miec dodatkowo dopisek "Duplikat z dnia...." i tu

    dziekuje bardzo i pozdrawiam!

    p.

  • 4. Data: 2004-12-17 12:54:49
    Od: "Neko" <miler@_bez_spamu_neostrada.pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w

    > Tak
    > jest bezpieczniej, wiadomo ze nie zginie.

    A jak zginie ?

  • 5. Data: 2004-12-17 14:08:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Dec 2004, Maddy wrote:
    [...]
    > + Pitus napisał(a):
    [...]
> [...]
    > + Ja z regułu podpinam wystawione duplikaty pod pierwotne faktury. Tak jest

    Hm....
    Biorąc pod uwagę prezentowane na grupie chętki do "urządzania ogniska
    z papierów" w bezpośredniej bliskości Nowego Roku to nie byłbym
    pewien czy ZAWSZE tak schowany duplikat jest bezpieczny wystarczająco
    długo :) (znaczy: jeśli jest wystawiony w innym roku niż oryginał...)
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2004-12-17 21:36:00
    Od: ArEkPekAlSkI <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Dec 2004 12:26:40 +0000 (UTC), Pitus <p...@a...pl>
    napisał:

> [...]
    > ze nie wplacil, faktury nie dostal. Co teraz? Czy jesli wystawie mu
    > duplikat to bedzie mogl to wrzucic w koszty/vat? (juz jest grudzien)

    No wlasnie. A co gdy faktura powinna przyjsc w grudniu ale przychodzi
    dopiero duplikat w styczniu (przelom roku). I co , wtedy kiedy
    bezpieczniej odliczyc vat i w kup w kpir ?
    ars

  • 7. Data: 2004-12-18 01:00:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Dec 2004, ArEkPekAlSkI wrote:
    [...]
    > + No wlasnie. A co gdy faktura powinna przyjsc w grudniu ale przychodzi dopiero
    > + duplikat w styczniu (przelom roku). I co , wtedy kiedy bezpieczniej odliczyc
    > + vat i w kup w kpir ?

    Co z VATem wiadomo: liczy się (w przypadku ogólnym) moment otrzymania
    faktury, w tym przypadku duplikatu - i nie ma wyboru.
    KUP... to ja powiem że ustawa stanowi "o ile nie było możliwości" to
    można ująć w "nowej" KPiR :) - ale IM*H*O o ile można to należy
    ująć w "starej".
    Coś nie tak ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2004-12-18 17:54:36
    Od: ArEkPekAlSkI <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Dec 2004 02:00:39 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> napisał:

> [...]

    > KUP... to ja powiem że ustawa stanowi "o ile nie było możliwości" to
    > można ująć w "nowej" KPiR :) - ale IM*H*O o ile można to należy

    no nie wsystko w porzadku, ale moze znaczyc "o ile mozna ujac" ? zalozmy,
    ze podatnik jest mocno skrupulatny i istotnie z dnia na dzien prowadzi
    kpir po czym "zamyka" ja 31 grudnia. No i czy wtedy byla owa mozliwosc
    poprawienia czy nie ? Duplikaty przychodza np. 10 stycznia. Pojecia
    nieostre sa podstawowa karma dla nadgorliwych urzednikow skarbowych :)
    ars

  • 9. Data: 2004-12-18 18:29:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Dec 2004, ArEkPekAlSkI wrote:
    [...]
> [...]
    > + podatnik jest mocno skrupulatny i istotnie z dnia na dzien prowadzi kpir po

    ...zastrzegając że podatnik *może* ją "zamknąć" ale wcale nie musi, a jak
    ma "operacje w toku" to nawet nie powinien :) - są przepisy szczegółowe
    opisujące jak księgować takie "przełomowe" zdarzenia, więc nawet jeśli
    podatnik nie korzysta z innych mechanizmow księgowania "z opóźnieniem"
    to w tym przypadku ma czas :) (do 30. kwietnia :)).
    Ale masz rację: podatnik w zasadzie *może* zamknąć KPiR 1.I....

    > + No i czy wtedy byla owa mozliwosc poprawienia
    > + czy nie ? Duplikaty przychodza np. 10 stycznia.

    Rozumiejąc "zamknięcie" jako "rozliczenie przychodów i kosztów
    w tym różnicy remanentowej zgodnie z instrukcją" musiałby
    również rozliczenie korygować...
    Może poczekam na inne opinie ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd