  • 1. Data: 2005-03-16 14:57:25
    Temat: ulga "odsetkowa" od kredytu mieszkaniowego
    Od: "Kasia & Pawel" <k...@a...pl>

    Jak byscie postapili w mojej sytuacji?
    Zyjemy w konkubinacie i mamy zaciagniety kredyt mieszkaniowy od 01/2004 na
    340.000 PLN- w umowie kredytowej figurujemy jako wspolkredytobiorcy 50%/50%.
    W 2004 r. zaplacilismy w przyblizeniu 20.000 PLN odsetek.
    Zastanawiam sie czy bedzie dobrze, jesli wykaże w moim picie 37, ze wzielam
    kredyt na połowę czyli 170.000 PLN (wtedy zmieszcze sie w tym limicie
    189.000 PLN) i odlicze polowe odsetek czyli 10.000 PLN.
    Bo jesli wykaże, że kredyt jest 340.000 PLN, to wtedy bede mogła tylko
    proporcjonalnie zgodnie z limitem 189.000 PLN, kwota do odliczenia wyjdzie
    znacznie mniejsza.
    Czy dobrze mysle?

    Moj narzeczony rozumiem, ze nie moze skorzystac z ulgi odsetkowej skoro w
    1999 roku skorzystal ze starej ulgi na zakup nowego mieszkania od
    developera?
    Pytam, bo moi znajomi tez z niej korzystali kilka lat temu i upieraja sie,
    ze beda rozliczac odsetki od kredytu na budowe domu w 2004r. Chyba jednak ja
    mam racje?

    Dziekuje serdecznie z gory

    Pozdrawiam

    Kasi

  • 2. Data: 2005-03-16 15:06:46
    Temat: Re: ulga "odsetkowa" od kredytu mieszkaniowego
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kasia & Pawel wrote:

> [...]
    > ze beda rozliczac odsetki od kredytu na budowe domu w 2004r. Chyba jednak ja

    chyba masz

    Art. 26b.
    1. Od podstawy obliczenia podatku, ustalonej zgodnie z art. 26 ust. 1,
    odlicza się, z zastrzeżeniem ust. 2-4, faktycznie poniesione w roku
    podatkowym wydatki na spłatę odsetek od kredytu (pożyczki) udzielonego
    podatnikowi o którym mowa w art. 3 ust. 1, na sfinansowanie inwestycji
    mającej na celu zaspokojenie własnych potrzeb mieszkaniowych, związanej z:
    1) budową budynku mieszkalnego,

    [...]

    2. Odliczenie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się, jeżeli:

    7) podatnik lub jego małżonek nie korzystał lub nie korzysta z
    odliczenia od dochodu (przychodu) lub podatku wydatków poniesionych na
    własne cele mieszkaniowe, przeznaczonych na:

    d) zakup nowo wybudowanego budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego
    w takim budynku od gminy albo od osoby, która wybudowała ten budynek w
    wykonywaniu działalności gospodarczej,