  • 1. Data: 2005-03-16 15:14:40
    Temat: zawieszenie a ZUS wg DF
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_050316/fi
    rma_a_10.html

    andy_nek

  • 2. Data: 2005-03-17 23:02:03
    Temat: Re: zawieszenie a ZUS wg DF
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Uzytkownik "Andrzej K?os" <a...@k...wp.pl> napisal w wiadomosci
    news:

    >"To, ze osoba prowadzaca dzialalnosc gospodarcza nie dopelnila obowiazków w
    zakresie zgloszenia organowi >ewidencyjnemu zmian w stosunku do danych
    zawartych w zgloszeniu o wpis (w tym odnosnie do daty rozpoczecia
    >dzialalnosci) lub informacji o zaprzestaniu dzialalnosci, nie moze
    przesadzac o faktycznym prowadzeniu dzialalnosci, a w >konsekwencji dawac
    tytul do ubezpieczen spolecznych. Ustalenie dla tych osób obowiazku
    ubezpieczen spolecznych >tylko na podstawie dat wskazanych we wpisie i w
    decyzji o wykresleniu wpisu nie jest zgodne z intencja ustawy o >systemie
    ubezpieczen spolecznych." (z pisma ZUS z 4 marca 2005 r.; sygn. Fuu 400-307)

    >"Nie sa kwestionowane wyrejestrowania z ubezpieczen spolecznych, które nie
    sa zglaszane nagminnie, a wynikaja z >okresowego faktycznego zaprzestania
    prowadzenia dzialalnosci zwiazanego np. z sezonowoscia prowadzonej
    >dzialalnosci, wyjazdem, zdarzeniami losowymi, pod warunkiem ze w tym
    okresie osoba ta nie prowadzila >dzialalnosci." (z pisma ZUS z 4 marca 2005
    r.; sygn. Fuu 400-307)

    To chyba lekka zmiana, wreszcie ZUS sie odezwal oficjalnie w tym temacie.
    I to w sposób calkowicie zgodny z tym co pisalem niedawno.

  • 3. Data: 2005-03-18 16:19:03
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > To chyba lekka zmiana, wreszcie ZUS sie odezwal oficjalnie w tym temacie.
    > I to w sposób calkowicie zgodny z tym co pisalem niedawno.

    ZUS się wypowiedział,a co z tymi co zostali już osądzeni w Sądzie Pracy i mają
    w ręku prawomocny wyrok potwierdzający wcześniejsze stanowisko ZUS w tej
    sprawie? Jest kilka takich przypadków. Macie jakiś pomysł ?

    Kriss

  • 4. Data: 2005-03-18 21:34:25
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    mają
    > w ręku prawomocny wyrok potwierdzający wcześniejsze stanowisko ZUS w tej

    Ale większość z nich miała raczej kłopoty z powodów że zawiesili tą
    działalność wyłącznie w ZUS, a tak naprawdę nie porzucili CAŁKOWICIE jej
    wykonywania.

  • 5. Data: 2005-03-20 16:45:37
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > mają
    >
    > Ale większość z nich miała raczej kłopoty z powodów że zawiesili tą
    > działalność wyłącznie w ZUS, a tak naprawdę nie porzucili CAŁKOWICIE jej
    > wykonywania.

    Mam na myśli tych , którzy na czas urlopu ( miesiąc) jako firmy
    jedoosobowe "zawieszali" w ZUS i nie wykazywali przychodów i kosztów ani żadnej
    innej aktywności . Zostali osądzeni i ściągnięto z nich kasę .
    ZUS twierdził , że DG nie jest czynnością , którą można przerwać i że wykonuje
    się ją w sposób ciągły. Sąd Pracy wydał kilkaset takich wyroków
    potwierdzających tę opinię ZUS .Jednym słowem jeśli masz uprawnienie domniema
    się że z niego korzystasz , masz prawo jazdy - znaczy jeżdzisz , masz wpis do
    EDG - znaczy prowadzisz działalność . W 2005r , ktoś w Centrali dostrzegł
    absurd i wydał interpretacje zgodną z drowym rozsądkiem.
    Co z tymi "ofiarami" systemu z okresu przed marcem 2005 ?

    Pzdr-Kriss

  • 6. Data: 2005-03-20 17:36:11
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    żadnej
    > innej aktywności . Zostali osądzeni i ściągnięto z nich kasę .

    W miarę słusznie.
    Pracownikowi też się pobiera ZUS za okresu urlopu.

    > ZUS twierdził , że DG nie jest czynnością , którą można przerwać i że
    wykonuje
    > się ją w sposób ciągły.

    Oj chyba nie do końca.
    Z tego co ja widziałem w wyrokach głównie twierdził że dany delikwent jej
    nie przerwał.

> [...]
    domniema
    > się że z niego korzystasz , masz prawo jazdy - znaczy jeżdzisz , masz wpis

    A jeśli jest inaczej to Ty musisz to udowodnić.
    Z reguły dowody potwierdzały iż jednak działalność nei do końca była
    zawieszona....

  • 7. Data: 2005-03-20 19:54:41
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > W miarę słusznie.
    > Pracownikowi też się pobiera ZUS za okresu urlopu.

    Jasne mało,że się pobiera to jeszcze pracodawca dopłaca i to jest słuszne.
    Prowadzący DG jednoosobowo albo pracuje i prowadzi działalność albo jest na
    urlopie i nie prowadzi - nie osiąga przychodu .

    > wykonuje
    >
    > Oj chyba nie do końca.
    > Z tego co ja widziałem w wyrokach głównie twierdził że dany delikwent jej
    > nie przerwał.
    Czytamy inne wyroki ?
> [...]
    >
    > A jeśli jest inaczej to Ty musisz to udowodnić.
    > Z reguły dowody potwierdzały iż jednak działalność nei do końca była

    Mamy trochę odmienny pogląd na domniemanie niewinności , ja uważam , że to
    podejrzanemu trzeba coś udowodnić a nie podejrzany ma udowodnić ,że jest
    niewinny , ale....

    Problem pozostaje , jak i poszkodowani .

    Pytałem o pomysł - co robić z tymi , któzy udowodnili , że nie prowadzili , a
    osądzeni zostali wedle zasady " ciągłości" DG i wcześniejszej opinii ZUS , że
    nie można jej "zawieszać" i tylko w oparciu o opisany stan w piśmie ZUS .

    Pzdr-Kriss

  • 8. Data: 2005-03-21 19:54:24
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Jasne mało,że się pobiera to jeszcze pracodawca dopłaca i to jest słuszne.

    I prowadzący DG jest właśnie takim pracodawcą, więc na zasadzie analogii w
    miarę słusznie płaci.

    > Czytamy inne wyroki ?

    Chyba.
    Daj linka do ewidentnego Twoim zdaniem niewykonywania działalności.

    > Mamy trochę odmienny pogląd na domniemanie niewinności , ja uważam , że to
    > podejrzanemu trzeba coś udowodnić a nie podejrzany ma udowodnić ,że jest
    > niewinny

    Za niedopełnienia obowiązków jest się w gorszej sytuacji.
    A przy postępowaniu przed organami państwa z reguły trzeba swoją niewinność
    udowadniać.
    A zazwyczaj najpierw zapłacić.

    Jasne, że zdrowe to nie jest.