  • 1. Data: 2007-01-03 22:27:25
    Temat: ulga odsetkowa pit D
    Od: Michal <n...@p...pl>

    witam,

    W jaki sposób prawidłowo odliczyć odsetki do dochodu? Chodzi o
    wyliczenia do formularza PID/D. Czytałem broszure informacyjną
    (http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_pod
    atkowe/pit_2006/objanienia/obj_pitd_2006.pdf)
    do tego PITu ale potrzebuje podpowiedzi.

    Kwota kredytu to 260tys, limit w tym roku to 189tys.
    Kredyt spłacam od 2005, w grudniu 2006 podpisałem akt. Wcześniej nie
    korzystałem z odliczenia.

    W jaki sposób zrobić wyliczenia w przypadku, gdy kwota odsetek w ramach
    raty jest zmienna? Czy z każdej raty musze wyciągnąć część odsetkową,
    przemnożyć przez kurs CHF (w tej walucie jest kredyt) i zsumować
    zapłacone odsetki zarówno z 2005 jak i 2006?

    pozdrawiam,

    --
    Michał