  • 1. Data: 2005-08-02 11:07:19
    Temat: ulga za net : START
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    Za onetem:

    Ministerstwo Finansów wprowadza ulgi dla małżeństw za internet. Osoby
    rozliczające się wspólnie z fiskusem mogą zaoszczędzić nawet 1520 złotych.
    Do uzyskania ulgi potrzebne są: faktura za internet z podpisami obojga
    małżonków oraz oświadczenie o wspólnym korzystaniu z Internetu i
    wspólnym zameldowaniu.

    Pozostaje jeszcze tylko rozgryzc, po co oboje malzonkowie maja
    podpisywac fakture wystawioną bez podpisu ;)))

  • 2. Data: 2005-08-02 11:16:06
    Temat: Re: ulga za net : START
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > Za onetem:
    >
    > Ministerstwo Finansów wprowadza ulgi dla małżeństw za internet. Osoby
    > rozliczające się wspólnie z fiskusem mogą zaoszczędzić nawet 1520 złotych.

    To znaczy, ze jak pace powiedzmy 50 zlotych za neta do domu/lokalu, to
    odpisuje sobie 100? Bo w lokalu sa dwie osoby?

    To ja chce tak zeby dla firm bylo... Bede placic 200 a odpisywal np.
    800, bo jest 4 pracownikow...

> [...]
    > wspólnym zameldowaniu.
    >
    > Pozostaje jeszcze tylko rozgryzc, po co oboje malzonkowie maja
    > podpisywac fakture wystawioną bez podpisu ;)))

    Moze na znak, ze sie zgadzaja wspolnie na odpisywanie jej? :>

    --
    Fantastyczna czwórka (Fantastic Four) .......... http://tiny.pl/qg3r
    J. Pilch - Pod mocnym aniolem .................. http://tiny.pl/qg3f

  • 3. Data: 2005-08-02 11:55:13
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@S...op.pl> napisał w wiadomości
    > Za onetem:
    >
    > Ministerstwo Finansów wprowadza ulgi dla małżeństw za internet. Osoby
    > rozliczające się wspólnie z fiskusem mogą zaoszczędzić nawet 1520 złotych.

    Kto takie bzdury wypisuje? Jakie 1520? Co najwyżej 19/30/40% tej kwoty.

    JS

  • 4. Data: 2005-08-02 12:00:38
    Od: Andrzej <a...@n...in.poland>

    Dnia Tue, 02 Aug 2005 13:55:13 +0200, ianus napisał(a):

    > Kto takie bzdury wypisuje? Jakie 1520? Co najwyżej 19/30/40% tej kwoty.

    Z tym odliczeniem za Internet to bedzie calkiem smiesznie.
    Zdaje mi sie, ze bedzie bardzo duzo pytan/pomylek w przyszlym roku przy
    wypelnianiu PITow.
    Wiekszosc ludzi mysli, ze kazdy czlonek rodziny
    odliczy sobie po 760zl od dochodu bez wzgledu na to czy koszty poniesione
    w danym roku na internet byly wyzsze od tej kwoty czy nie.

    Nie wspominam juz o tych klientach "osiedlowek", ktorzy w lutym/marcu
    przyjda do swoich dostawcow po fakture za intrernet za caly ubiegly rok.

    Andrzej.

  • 5. Data: 2005-08-02 12:20:43
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 2 sie o godzinie 14:00, na pl.comp.networking,pl.soc.prawo.podatki,
    Andrzej napisał(a):

> [...]
    > odliczy sobie po 760zl od dochodu bez wzgledu na to czy koszty poniesione
    > w danym roku na internet byly wyzsze od tej kwoty czy nie.

    Dlaczego?
    Ja płacę abonamentu za Neo ~230 PLN.
    Sam rozliczając ulgę, odliczyłbym tylko 760 PLN.
    Natomiast rozliczając się z żoną (nie koniecznie na jednym PITie) odliczymy
    wspólnie 1 520 PLN.
    Więc mam jeszcze zapas dla jednej osoby na pełną ulgę i dla czwartej osoby
    zostanie 480 PLN ;)

    Chodzi tylko o to by faktura zawierała wszsytkie nazwiska, NIPy osób które
    korzystają z usługi i ponoszą wydatki z tego tytułu.

    Oczywiście z tymi rezerwami dla 3 i 4 osoby przesadziłem - to jest nie
    potrzebne.

    > Nie wspominam juz o tych klientach "osiedlowek", ktorzy w lutym/marcu
    > przyjda do swoich dostawcow po fakture za intrernet za caly ubiegly rok.

    LOL
    Zostaną 'spuszczeni' przez operatora ;)

    --
    Herbi
    02-08-2005 14:20:19

  • 6. Data: 2005-08-02 12:22:35
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 2 sie o godzinie 13:16, na pl.comp.networking,pl.soc.prawo.podatki,
    mariposa doux napisał(a):

    > To znaczy, ze jak pace powiedzmy 50 zlotych za neta do domu/lokalu, to
    > odpisuje sobie 100? Bo w lokalu sa dwie osoby?

    Urwałaś sie z księżyca?
    Ile ponosisz wydatków skoro faktura opiewa na 50zł?
    Wydajesz 100zł czy 50?

    > To ja chce tak zeby dla firm bylo... Bede placic 200 a odpisywal np.
    > 800, bo jest 4 pracownikow...

    A pracownik to ...firma???

    Dlaczego nie ustawiacie FUTa przy cross-postach? :[

    --
    Herbi
    02-08-2005 14:22:00

  • 7. Data: 2005-08-02 12:30:55
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 8/2/2005 1:07 PM, Użytkownik KrzysiekPP napisał:
> [...]
    > wspólnym zameldowaniu.
    >
    > Pozostaje jeszcze tylko rozgryzc, po co oboje malzonkowie maja
    > podpisywac fakture wystawioną bez podpisu ;)))

    Jakie "wprowadza"? To już jest i to nie tylko dla małżeństw. Chyba, że
    chodziło o przyznanie (w końcu!), że faktura wystawiona na
    któregokolwiek z małżonków uprawnia do odliczenia przez każdego z nich.
    Tylko, że informację zapewne formułował ktoś z legislacji więc wyszło
    tak jak zawsze: niezrozumiale, na opak i w sprzeczności z obowiązującym
    prawem.

    --
    gefragt

  • 8. Data: 2005-08-02 12:37:02
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 2 sie o godzinie 14:30, na pl.soc.prawo.podatki, du hast mich
    gefragt napisał(a):

    > Chyba, że chodziło o przyznanie (w końcu!), że faktura wystawiona na
    > któregokolwiek z małżonków uprawnia do odliczenia przez każdego z nich.

    Obawiam się źle odczytałeś interpretacje.
    Od samego początku przy tej uldze, warunkiem odliczenia wydatków przez
    każdego z małżonków było to, że widnieją oni oboje na fakturze jako
    odbiorcy usługi.

    A Ty wyskakujesz z tezą że wystarcza tylko nazwisko jednego z małżonków....
    by oboje mogli odliczyć sobie każdy po 760....

    Niestety - ale się mylisz.

    --
    Herbi
    02-08-2005 14:37:01

  • 9. Data: 2005-08-02 12:41:58
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 8/2/2005 2:37 PM, Użytkownik Herbi napisał:

> [...]
    >
    > A Ty wyskakujesz z tezą że wystarcza tylko nazwisko jednego z małżonków....
    > by oboje mogli odliczyć sobie każdy po 760....

    Przeguglaj sobie grupę to może zrozumiesz kto tu wyskakuje. Hint:
    wspólnota majątkowa

    --
    gefragt

  • 10. Data: 2005-08-02 12:46:18
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Herbi wrote:

    > Dlaczego nie ustawiacie FUTa przy cross-postach? :[

    Nie zauwazylem,

    a moja wypowiedz byla ironiczna, tylko zapomnialem obwarowac ja
    smileyami ...