  • 1. Data: 2006-01-14 17:22:40
    Temat: Koszta wysylki
    Od: "gieroj44" <g...@w...pl>

    Witam.

    Jak najlepiej rozpisac koszta wysylki? A moze jest tylko jeden na to sposob?
    Mam umowe z firma kurierska przez co zeby wysylac po nizszych cenach musze
    ja pokrywac koszta wysylki i potem uwzgledniac te kwoty w fakturach.

    I teraz pytanko...

    - czy moge wpisywac na fakturach wyzsze kwoty za towar bez wyszczegolnienia
    niczego na temat kosztow wysylki a potem poprostu wrzucac w moje koszty
    fakture zbiorcza od firmy kurierskiej - takie rozwiazanie bedzie dla mnie
    wygodniejsze,
    - czy musze na fakturze wpisywac osobna pozycje "koszta wysylki" i wpisywac
    w niej kwote dokladnie ta sama jaka oplacilem firmie kurierskiej.

    Nie zalezy mi aby zarabiac dodatkowo na kosztach wysylki tylko aby w miare
    bezbolesnie sie poslugiwac tym systemem. Slyszalem ostatnio afery na temat
    roznych stawek VAT na usulgi wysylkowe i mozliwosc "zadarcia" z US tym
    samym.

    Pozdrawiam.

    --
    KOSMED - Profesjonalny sprzęt kosmetyczny.
    0-502-981-882.

  • 2. Data: 2006-01-16 08:48:09
    Temat: Re: Koszta wysylki
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    gieroj44 wrote:

> [...]
    > wrzucac w moje koszty fakture zbiorcza od firmy kurierskiej - takie
    > rozwiazanie bedzie dla mnie wygodniejsze,

    Jest to metoda ogólnie przyjęta, najlepsza i najbezpieczniejsza jeśli
    chodzi o US.

    > - czy musze na fakturze wpisywac osobna pozycje "koszta wysylki" i
    > wpisywac w niej kwote dokladnie ta sama jaka oplacilem firmie
    > kurierskiej.

    Nie ma takiego obowiązku.

  • 3. Data: 2006-01-16 10:30:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Jan 2006, gieroj44 wrote:

> [...]
    > bezbolesnie sie poslugiwac tym systemem. Slyszalem ostatnio afery na temat
    > roznych stawek VAT na usulgi wysylkowe i mozliwosc "zadarcia" z US tym

    To chyba chodziło o usługi pocztowe, zwolnione z VAT, a nie kurierskie.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)