  • 1. Data: 2002-10-14 14:38:38
    Temat: umowa najmu
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    Witam.

    Opis sytuacji: Chce zalozyc dzial. gosp. w mieszkaniu, które wynajme, i w
    którym będę rownoczesnie mieszkac. Z wlascicielem mieszkania umowilam się
    tak, ze bede placic czynsz i rachunki w zamian za opieke nad mieszkaniem
    (tak mniej wiecej będzie brzmiala umowa najmu).

    Pytanie1: Czy w zwiazku z tym, ze oplacam tylko czynsz i rachunki
    (wlasciciel nic na tym nie zarabia), na wlascicielu ciazy jakis obowiazek
    podatkowy w deklaracji rocznej?

    Pytanie2: Czy moge odliczac czesc kosztow za rach. tel. jeśli FV przychodzi
    na nazwisko wlasciciela a nie moje?

    --
    AndY

  • 2. Data: 2002-10-14 17:09:27
    Temat: Re: umowa najmu
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    Użytkownik "AndY" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podatkowy w deklaracji rocznej?
    >
    > Pytanie2: Czy moge odliczac czesc kosztow za rach. tel. jeśli FV

    ----------
    wynajmi cześć mieszkania pod działalność gospodarczą a umowę to wrzucisz w
    koszty ,
    nie możesz zaliczyć w koszty nie swoich faktur , telefon musi być na
    działalność

    rafal

  • 3. Data: 2002-10-15 11:23:12
    Od: "Radzisz" <m...@F...onet.pl>

    Istota rafal kliknęła w news:aoetpk$od5$1@news.tpi.pl co następuje:
    > wynajmi cześć mieszkania pod działalność gospodarczą a umowę to
    > wrzucisz w koszty ,
    może wynająć całe i napisać, że wynajmuje na cele biurowo - mieszkalne.
    Tylko wtedy musi zaznaczyć % mieszkania przeznaczony na biuro i na
    mieszkanie (chodzi o VAT od wynajmu powierzchni biurowej).

    > nie możesz zaliczyć w koszty nie swoich faktur , telefon musi być na
    > działalność
    a jeżeli w umowie napiszemy, że właściciel udostępnia również telefon o
    numerze 123 45 67 to przecież może rozliczyć telefon, właśnie na podstawie
    umowy ... nieprawda ???
    Nie może odliczyć VAT'u, ale fakturę za telefon może wrzucić w koszty.

    Radzisz
    Pisząc do mnie usuń SPAMFUJ z adresu !