  • 1. Data: 2002-10-14 13:56:59
    Temat: zwrot podatku VAT dla klienta z zagranicy
    Od: "milano" <k...@o...pl>

    mam pierwszy taki przypadek
    Mam klienta, osobę fizyczna która kupi u mnie urzadzenie, i teraz co musi
    zrobic klient, obywatel Czech, bym mu mógł zwrócić podatek VAT, a następnie
    jak to wszystko zaksięgować.
    Proszę i dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2002-10-14 15:20:46
    Temat: Re: zwrot podatku VAT dla klienta z zagranicy
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    milano wrote:
> [...]
    > musi zrobic klient, obywatel Czech, bym mu mógł zwrócić podatek VAT,
    > a następnie jak to wszystko zaksięgować.

    Zrobić normalną odprawę celną,czyli wystawić fakturę eksportową ze
    stawką VAT=0,następnie Urząd Celny ,SAD i niech jedzie.Niech tylko nie
    zapomni oddać SAD-u na granicy
    Jacek

    --
    Jeśli chcesz coś do mnie napisać to usuń słowo spam z adresu

    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów.

  • 3. Data: 2002-10-14 15:37:13
    Od: "milano" <k...@o...pl>

    > Zrobić normalną odprawę celną,czyli wystawić fakturę eksportową ze
    > stawką VAT=0,następnie Urząd Celny ,SAD i niech jedzie.Niech tylko nie
    > zapomni oddać SAD-u na granicy
    > Jacek

    yyy, barzdzo dziekuje i prosze o wiecej szczegułów, nie rozumie

    co to znaczy faktura eksportowa, i to znaczy ze wystawiam fakture bez wat?
    VAT 0 czyli nie pobieram tego podatku?
    i co to jest SAD?
    Mam na to wszytsko tydzien czasu wiec troche malo by sie polapac we wszytkim

  • 4. Data: 2002-10-14 15:57:37
    Od: "Muba" <m...@w...pl>

    Spójrz tutaj:
    http://www.vat.pl/pages/500.php

    Pozdrawiam,
    Piotrek.

  • 5. Data: 2002-10-14 19:01:47
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    milano wrote:
> [...]
    > i co to jest SAD?
    > Mam na to wszytsko tydzien czasu wiec troche malo by sie polapac we

    Faktura eksportowa to normalna faktura z napisem Eksportowa i stawką
    VAT=0.Na takiej fakturze dobrze jest jeszcze podać dodatkowo ilość
    opakowań,ich rodzaj i wagę.(to ułatwia pracę celnikom).Jeśli ten Twój
    kupiec chce to wwieźć legalnie to trzeba dopisć jeszcze taką mądrą
    regułkę coby nie płacił cła.Resztę zlecasz Agencji celnej i to wszystko
    w zasadzie.(tę regułkę też dostaniesz w AC)
    Jacek

  • 6. Data: 2002-10-14 19:55:47
    Od: Micky <n...@m...pl>

> [...]
    > regułkę coby nie płacił cła.Resztę zlecasz Agencji celnej i to wszystko
    > w zasadzie.(tę regułkę też dostaniesz w AC)

    A jeśli towarem jest oprogramowanie (dystrybuowane przez internet)
    czy też można zastosować stawkę VAT 0% ?
    Czy wystarczy jako dowód eksportu zagraniczny adres odbiorcy ?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-10-14 20:15:45
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Micky wrote:
    > A jeśli towarem jest oprogramowanie (dystrybuowane przez internet)
    > czy też można zastosować stawkę VAT 0% ?
    > Czy wystarczy jako dowód eksportu zagraniczny adres odbiorcy ?

    Niestety nie wystarczy.Aby zastosować stawkę 0 trzeba mieć dokument SAD
    z taką mądrą pieczęcią z granicy.Trzeba to oprogramowanie zapisać na
    jakimś nośniku i go wysłać,zawieść .....
    Jacek

  • 8. Data: 2002-10-14 20:34:29
    Od: Micky <n...@m...pl>

    > Niestety nie wystarczy.Aby zastosować stawkę 0 trzeba mieć dokument SAD
    > z taką mądrą pieczęcią z granicy.Trzeba to oprogramowanie zapisać na
    > jakimś nośniku i go wysłać,zawieść .....
    > Jacek

    To nie dobrze, bo to będzie produkt masowy.

    A może ktoś wie jak sprawa "eksportu przez internet"
    jest uregulowana w innych krajach,
    może warto by przenieść firmę do czech lub niemiec.
    Wkońcu 22% to trochę kasy.

    A może ktoś wie czy jest jakiś projekt ustawy
    która ureguluje tą kwestję aby był traktowany jak
    normalny eksport z zerową stawką.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2002-10-14 22:37:47
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Jacek" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety nie wystarczy.Aby zastosować stawkę 0 trzeba mieć dokument SAD
    > z taką mądrą pieczęcią z granicy.Trzeba to oprogramowanie zapisać na
    > jakimś nośniku i go wysłać,zawieść .....

    A nie jest to "eksport usług" analogicznie jak zakup licencji za granicą
    jest "importem usług" ????

    BaLab

  • 10. Data: 2002-10-14 22:40:10
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > A nie jest to "eksport usług" analogicznie jak zakup licencji za granicą
    > jest "importem usług" ????

    W tej sprawie była nowelizacja ustawy o VAT - najlepiej jednak sięgnąć do
    źródła.
    AFAIR jeśli licencjobiorca ma siedzibę za granicą, to traktuje się to jako
    eksport usług. Nie wiem tylko czy przypadkiem umowa licencyjna nie musi
    mieć formy pisemnej.

    Pix