    From: "Payk" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: umowa o dzieło - US i ZUS?
    Date: Sun, 5 Mar 2006 23:35:33 +0100

    witam grupowiczów

    Czy ktoś z Was mógłby mi to wyjaśnić na przykładzie?

    Jestem zatrudniony na umowe o dzieło, pracodwaca wypłaca mi wypłatę
    pomniejszoną o podatek:
    - mam pytanie o jaki % powinien potrącać moje wynagordzenie pracodawca?
    - dodam, ze jestem podwykonawcą dzieła, a pracodawca również wykonuje dane
    dzieło w opraciu o umowę o dzieło (chyba:)

    Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za wyrozumiałość (jestem kompletnym
    laikiem w sprawach podatków) i odpowedz na moje pytanie

    W przypadku tejże umowy obowiązuje opłacenie podatku dochodowego przez
    zleceniodawcę. Jest on podzielony na zaliczkę na podatek dochodowy, którą
    pobiera się w wysokości 19% należności pomniejszonej o koszty uzyskania
    przychodów. Łącznie koszty tegoż podatku wynoszą 19% uzyskanego przychodu,
    choć mogą wzrosnąć w przypadku korzystania przez wykonującego zlecenie z
    praw autorskich i praw pokrewnych (w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i
    prawach pokrewnych), tzn. gdy konkretne dzieło ma charakter działalności
    twórczej.