  • 1. Data: 2003-12-03 15:23:19
    Temat: umowa o dzielo a dobrowolna skladka zdrowotna
    Od: <a...@t...pl>

    Witam,

    Przeszukalem archiwum, ale nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi.

    Powiedzmy, ze moim jedynym zrodlem dochodu sa pieniadze zarobione dzieki
    umowie o dzielo (robie np. zdjecie, ktore wstawiam do agencji
    fotograficznej; nie prowadze dzialalnosci gospodarczej). Czy przy tego typu
    umowie istnieje mozliwosc zaplacenia dobrowolnej skladki zdrowotnej (z tego
    co wiem taka skladka nie jest zawarta w podatku w tym przypadku)? Jesli tak,
    to czy to jest uzaleznione od wysokosci zarobku (jest mozliwe jesli zarobie
    w ten sposob powiedzmy 500 zl) i czy osoba z ktora zawieram taka umowe ma
    obowiazek na moja prosbe taka skladke odprowadzic?

    Bardzo dziekuje za pomoc
    Arek