  • 1. Data: 2003-12-03 14:33:11
    Temat: zwrot za komputer??
    Od: "zgapa" <z...@n...org>

    Pytanie moje brzmi
    jesli kupilem monitor powiedzmy za 1100zl
    + jakies czesci na niego
    i posiadam rachunek to czy moge sobie to odliczyc od podatku??
    biorac pod uwage ze jestem zwykla osoba niepracuje, a ucze sie jedynie

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-12-03 15:29:22
    Temat: Re: zwrot za komputer??
    Od: "Korek" <k...@m...pl>

    > jesli kupilem monitor powiedzmy za 1100zl
    > + jakies czesci na niego
    > i posiadam rachunek to czy moge sobie to odliczyc od podatku??
    > biorac pod uwage ze jestem zwykla osoba niepracuje, a ucze sie jedynie

    Bodajże od 2 lat vat z zakupu komputera mogą odliczać tylko uczniowie i
    nauczyciele

    Pozdrawiam
    Korek...

  • 3. Data: 2003-12-03 17:05:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Korek napisał:

    > Bodajże od 2 lat vat z zakupu komputera mogą odliczać tylko uczniowie i
    > nauczyciele

    O jezu... jaki VAT... od czego uczeń ma odpisać...
    Upiłes, sie, prawda?
    Człowiek na trzeźwo tak nie bredzi....

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-12-03 19:52:43
    Od: "zgapa" <z...@n...org>

> [...]
    > nauczyciele

    > O jezu... jaki VAT... od czego uczeń ma odpisać...

    wiec jak ??
    Moje pytanie dalej jest bez odpowiedzi
    Jestem uczniem
    Kupilem monitor za 1,1 tys + dodatki do kompa
    Mam na wszystko rachunki
    Moge to odliczyc czy niee??

  • 5. Data: 2003-12-03 20:22:03
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 3 Dec 2003 20:52:43 +0100, "zgapa"
    <z...@n...org> zakodował:

    >Kupilem monitor za 1,1 tys + dodatki do kompa
    >Mam na wszystko rachunki
    >Moge to odliczyc czy niee??

    Od czego chcesz odliczać?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-12-03 22:35:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Dec 2003, Kaizen wrote:

    >+ Pięknego dnia Wed, 3 Dec 2003 20:52:43 +0100, "zgapa"
    >+ <z...@n...org> zakodował:
    >+
    >+ >Kupilem monitor za 1,1 tys + dodatki do kompa
    >+ >Mam na wszystko rachunki
    >+ >Moge to odliczyc czy niee??
    >+
    >+ Od czego chcesz odliczać?

    Od podatku, napisał w poprzednim poście :)
    Widać nie czytał sąsiednich wątków :] coby zauważyć że:
    - musi być faktura (nie rachunek)
    - odliczyć można tylko sprzęt potrzebny *do pracy*

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-12-03 23:03:08
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 3 Dec 2003 23:35:10 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> zakodował:

    > Od podatku, napisał w poprzednim poście :)

    Skoro nie pracuje, to od jakiego podatku?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2003-12-04 07:37:27
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Kaizen" <x...@c...sz> napisał

    > Skoro nie pracuje, to od jakiego podatku?
    ------------------------------------
    Tak dla porządku to oczywiście można płacieć podatek nie pracując np.renta .
    Ale oczywiście jak nie pracuje to nie mozliwości korzystac z ulgi na
    dokształacanie.
    Wiola

  • 9. Data: 2003-12-04 07:40:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Dec 2003, Kaizen wrote:

> [...]
    >+ > Od podatku, napisał w poprzednim poście :)
    >+
    >+ Skoro nie pracuje, to od jakiego podatku?

    1. Nie napisał że nie pracuje. Z tego że "jest uczniem" AFAIK
    nie wynika że że nie pracuje
    2. Z tego że ew. nie pracuje nie wynika, że nie ma innych
    dochodów podlegających opodatkowaniu; fakt że nie ma
    wtedy uprawnień do odliczania tego wydatku jeszcze nie
    znaczy że nie ma samego podatku !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-12-04 16:46:51
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2003-12-03 23:35, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > Od podatku, napisał w poprzednim poście :)
    > Widać nie czytał sąsiednich wątków :] coby zauważyć że:
    > - musi być faktura (nie rachunek)
    > - odliczyć można tylko sprzęt potrzebny *do pracy*
    A jak jest np. w przypadku renty rodzinnej? Uczeń dostaje taką rentę, bo
    się kształci (czyli to coś w rodzaju wynagrodzenia za naukę), płaci
    podatki. Może odliczyć sprzęt potrzebny do takiej pracy (czyli nauki)?
    Znajomym powiedzieli w US, że chyba mogą ;-)

    Maciek