  • 1. Data: 2003-12-03 15:14:58
    Temat: wynajem mieszkania a podatek
    Od: "Chlorek" <c...@g...pl>

    Witam
    Wiem że ten temat był już wałkowany ( przegooglowałem )
    ale jestem laikiem i chciałbym się upewnić.
    Chcę wynająć mieszkanie za kwotę x + opłaty.
    Rozumiem ze moge płacić w US zryczałtowany podatek 8,5 % od tej kwoty - ale
    muszę od całej ( wynajem + czynsz + opłaty ).
    Czy zapłacenie tego podatku spowoduję że nie będę potem musiał płacic
    podatku dochodowego (19%) od tej kwoty ?
    Pozdrawiam
    Chlorek

  • 2. Data: 2003-12-04 18:12:30
    Temat: Re: wynajem mieszkania a podatek
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Chlorek" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Rozumiem ze moge płacić w US zryczałtowany podatek 8,5 % od tej
    kwoty - ale
    > muszę od całej ( wynajem + czynsz + opłaty ).

    Tak. Mnie powiedziano w rozmowie osobistej w US, że do czynszu
    (odstępnego)będę musiał doliczyć _STAŁE_ opłaty (abonament RTV,
    abonament telefoniczny - bez impulsów, opłaty stałe dla zakładu
    energetycznego - bez opłat w części zależnej od zużycia prądu, podobnie
    z gazem itp). Ja upierałbym się jednak (m.in. na podstawie lektury
    obszernego artykułu z GP), że jeśli umowa jest wyraźnie i jednoznacznie
    kkonstruowana tak, że wynika z niej, że wynajmujący nie widział tych
    pieniędzy na oczy i najemca samodzielnie reguluje te opłaty, to można
    ich nie uwzględzniać przy ustalaniu podstawy opodatkowania.
    Ryczałt ma sens w sytuacji, gdy koszty uzyskania nie są zbyt
    wielkie, a przychody w ciągu nie przekraczają określonej kwoty
    (równowartość 4000 euro). Plusy rozwiązania: już w ciągu roku możesz
    odliczać wydatki remontowe.

    > Czy zapłacenie tego podatku spowoduję że nie będę potem musiał płacic
    > podatku dochodowego (19%) od tej kwoty ?

    Tak. Z tego źródła rozliczasz się oddzielnie, na formularzu PIT-28

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl