  • 1. Data: 2003-08-31 11:46:56
    Temat: umowa o dzieło dot. praw autorskich
    Od: " wd40" <w...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Poszukuję wszystkich informacji nt. umowy o dzieło dotyczacych praw
    autorskich, konkretnie oprogramowania na zamówienie klienta wartośc pomiedzy
    1k a 3,5kzł.
    1) Jakie dokumenty potrzebne są do księgowania zlecającemu (KPiR bez VAT)?
    2) Jeżeli potrzebny jest rachunek to jak wykonujacy zlecenie ma wystawić
    jeżeli nie prowadzi DG, nawet jeżeli posiada druczek do rachunku to jakie
    numery ma wpisać?
    3) Jakie dokumenty wykonawca przedkłada i kiedy US i ZUS?
    4) Czy koszt dla takiego zlecenia to 50% wartości?
    5) Czy należy płacić podatek od czynności cyw.-pr.?
    6) Jak wygladać będzie sytuacja jeżeli wykonawca jest studentem?
    7) Jak wyglądać będzie sytuacja (zwłaszcza dla zlecającego) jeżeli wartość
    umowy przekracza 3,5kzł?
    8) Czy możliwe jest prowadzenie DG oraz wykonywanie umowy o dzieło jeżeli
    przedmiot umowy jest taki sam jak we wpisie do ewidencji DG? Co będzie jeżeli
    będzie zbliżony? Co będzie jeżeli taki wpis zostanie wykreślony ale DG nie
    wyrejestrowana i nie zawieszona?
    9) Gdzie mogę znaleźdź wzór dot. takiej umowy - powinna ona dotyczyć zarówno
    przekazania zlecającemu działającego programu, jak i praw autorskich do niego.

    Trochę tego dużo, ale pewnie są inne osoby, które nurtują podobne pytania.
    Dziękuję.

  • 2. Data: 2003-09-01 12:25:23
    Temat: Re: umowa o dzieło dot. praw autorskich
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 31 Aug 2003, wd40 wrote:

> [...]
    >+ 1k a 3,5kzł.
    >+ 1) Jakie dokumenty potrzebne są do księgowania zlecającemu (KPiR bez VAT)?

    Rachunek :)

    >+ 2) Jeżeli potrzebny jest rachunek to jak wykonujacy zlecenie ma wystawić
    >+ jeżeli nie prowadzi DG, nawet jeżeli posiada druczek do rachunku to jakie
    >+ numery ma wpisać?

    "oznaczone numerem albo w inny sposób" (to o dokumentach
    ksiegowych !). Data umowy ("rachunek do umowy z dn...
    dotyczącej...") to IMHO bardzo dobry "inny sposób" :)

    >+ 3) Jakie dokumenty wykonawca przedkłada i kiedy US i ZUS?

    IMHO wcale. Jakby pytali a ma umowę to może przedstawić.
    W końcu US może wziąć i spytać skąd ma pieniądze ;)
    A BTW: K.C. nakazuje aby "umowa przenosząca dwa tysiące
    złotych była stwierdzona pismem" (czy jakoś tak).

    >+ 4) Czy koszt dla takiego zlecenia to 50% wartości?

    A weź i poczytaj w archiwach.
    IMHO - "napisanie programu" - tak. Ale jeśli umowa obejmuje
    również "wdrożenie" czy inne "prace inżynierskie" - to ta
    część się nie kwalifikuje...

    >+ 5) Czy należy płacić podatek od czynności cyw.-pr.?

    Hm... a z któregu punktu ustawy o PCC coś takiego ci
    wyszło ? (tam jest lista "od czego" płacić :)).

    >+ 6) Jak wygladać będzie sytuacja jeżeli wykonawca jest studentem?

    ...a czy ja wiem... (nie wiem :), zdziwiłbym się jakby jakoś
    "wyglądała".

    >+ 7) Jak wyglądać będzie sytuacja (zwłaszcza dla zlecającego) jeżeli wartość
    >+ umowy przekracza 3,5kzł?

    Jak "wykonawca umowy o dzieło" to do kompletu jest "zamawiający",
    a nie "zlecający" (no, tafił ci się typ co się czepia słówek :),
    ale tak napisano w K.C... !).
    Cóż, kupił "wartość prawną" to ją wpisze sobie do EŚT i będzie
    amortyzował...

    >+ 8) Czy możliwe jest prowadzenie DG oraz wykonywanie umowy o dzieło jeżeli
    >+ przedmiot umowy jest taki sam jak we wpisie do ewidencji DG?

    Było kilkakroć: nie.
    Przy czym IMHO sam wpis nie ogranicza listy wyłączeń: tu często
    padają pytanie czy jak ktoś ma wpis "naprawa komputerów" to
    może sprzedać marchewkę - i vice versa. Przeciwwskazań brak.
    Znaczy: jak naprawił komputer "w DG" to to *jest* jego DG
    i tyle (mimo że nie wpisane).

    >+ Co będzie jeżeli będzie zbliżony?

    IMHO - j.w.

    >+ Co będzie jeżeli taki wpis zostanie wykreślony ale DG nie
    >+ wyrejestrowana i nie zawieszona?

    Nie wiem ;)
    FYI: w tym roku skreślałem wpis i "wykonałem osobiscie"
    umowę ze skreślonego zakresu. Tyle, że ani w tym ani
    w zeszłym roku nic w owym "zakresie" nie robiłem
    (*faktycznie* to nie było w moim DG).

    >+ 9) Gdzie mogę znaleźdź wzór

    ...uff... może kto inny ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-09-03 06:57:10
    Od: " wd40" <w...@N...gazeta.pl>

    Dzięki. Zawsze można liczyć na Pana Gotfryda.