  • 1. Data: 2003-08-30 10:19:58
    Temat: Duplikat fakturywystawionej w 1997 r.
    Od: "Telesfor" <t...@i...pl>

    Witam serdecznie

    Sytuacja wygląda następująco:
    W 1997 kupiłem program komputerowy i obecnie chcę go zaktualizować.
    Potrzebuję do tego fakturę jednak ta gdzieś się zapodziała.
    Zwrócenie się do sprzedawcy nic nie dało ponieważ on twierdzi że minął okres
    przechowywania dokumentów

    Jednak czy te dokumenty nie są przechowywane gdzieś jeszcze?
    Czy mam szansę na uzyskanie duplikatu faktury z roku 1997?

    Pozdrawiam serdecznie i liczę na pomoc

  • 2. Data: 2003-08-30 11:49:36
    Temat: Re: Duplikat fakturywystawionej w 1997 r.
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Telesfor" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Potrzebuję do tego fakturę jednak ta gdzieś się zapodziała.
    > Zwrócenie się do sprzedawcy nic nie dało ponieważ on twierdzi że minął

    Ja nie jestem tego pewien.
    AFAIR to dla 1997 mija to dopiero w 2003.

    Jaki jest aktualny stan przepisow ?

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 3. Data: 2003-08-30 11:49:53
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Telesfor" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jednak czy te dokumenty nie są przechowywane gdzieś jeszcze?
    > Czy mam szansę na uzyskanie duplikatu faktury z roku 1997?

    Mizerne.
    Tylko przypadek , może sprawdzić, że to jeszcze nie zostało wyrzucone, bo
    komuś się nie chciało wywalać śmieci.
    Do tego szukania potrzebna jest dobra wola właściciela i księgowego firmy
    wystawcy

  • 4. Data: 2003-08-30 11:53:06
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Telesfor" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > W 1997 kupiłem program komputerowy i obecnie chcę go zaktualizować.
    > Potrzebuję do tego fakturę jednak ta gdzieś się zapodziała.

    TY, który powinieneś jest strzec jej nie masz, a oczekujesz, że ktoś inny
    śmieci przechowuje ???:-)))

  • 5. Data: 2003-08-30 16:22:57
    Od: "Telesfor" <t...@i...pl>

    Użytkownik "SP9LWH" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Telesfor" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > TY, który powinieneś jest strzec jej nie masz, a oczekujesz, że ktoś inny
    > śmieci przechowuje ???:-)))

    Moja wina i nie ma co dyskutować......
    jednak czasami w zyciu są tak duże zawirowania że nie tylko faktury znikaja
    :-)

  • 6. Data: 2003-08-31 11:04:53
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > jednak czasami w zyciu są tak duże zawirowania że nie tylko faktury
    znikaja

    Pozostanie uprzejmie poprosić właściciela o pomoc.

  • 7. Data: 2003-08-31 19:30:09
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    >
    > Jednak czy te dokumenty nie są przechowywane gdzieś jeszcze?
    > Czy mam szansę na uzyskanie duplikatu faktury z roku 1997?

    Za 1997 rok sprzedawca rozliczał się w roku 1998 i zgodnie z prawem powinien
    posiadać dokumenty do końca roku, w którym minęło 5 lat od rozliczenia się z
    fiskusem. Czyli do końca 2003.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 8. Data: 2003-08-31 21:21:56
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    POWINIEN dla US, co nie znaczy, że MUSI wydać duplikat :-(