  • Data: 2007-07-05 07:27:11
    Temat: umowa o dzieło, kto płaci podatek, jaki pit
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzień dobry,

    Będę zlecał pracę na umowę o dzieło. Mam DG. Osoba wykonująca
    dzieło nie jest moim pracownikiem. Osoba ta mieszka w innym powiecie
    (inny US).
    Chciałbym sam wpłacać podatek do US za tę osobę,
    ponoć jest taka możliwość.

    - zawieram umowę na piśmie, gdzie zaznaczam, ze będę odprowadzał
    zaliczkę na podatek w imieniu Wykonawcy
    - Wykonawca wystawia mi rachunek
    - wypełniam pit-11/8B, przesyłam do Wykonawcy i US Wykonawcy
    - wpłacam zaliczkę do US Wykonawcy ze swojego konta firmowego???
    - wliczam w koszty rachunek od Wykonawcy

    Tak to ma wyglądać czy coś przeoczyłem?

    Piotr