  • 1. Data: 2002-04-18 09:15:10
    Temat: umowa o dzielo - student - ZUS i US
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Witam,

    Czy zatrudniając studenta na umowę o dzieło z prawami autorskimi (50%
    kosztów) muszę zgłosiśc jakiś druk do ZUS, czy jedynie PIT11 do US?

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2002-04-18 10:29:13
    Temat: Re: umowa o dzielo - student - ZUS i US
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-18 11:15, Użytkownik XYZ napisał:
    > Witam,
    >
    > Czy zatrudniając studenta na umowę o dzieło z prawami autorskimi (50%
    > kosztów) muszę zgłosiśc jakiś druk do ZUS, czy jedynie PIT11 do US?

    Jeżeli nie jest równolegle twoim pracownikiem, to nie ma ZUS, a na
    koniec roku jest tylko PIT 8b.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-04-18 11:07:44
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli nie jest równolegle twoim pracownikiem, to nie ma ZUS, a na
    > koniec roku jest tylko PIT 8b.

    Dziękuję.
    Fakt, nie jest moim pracownikiem. Ale czy nie muszę nic przesłać do US wraz
    z zaliczką od Umowy o Dzieło jeszcze w trakcie trwania roku podatkowego?

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 4. Data: 2002-04-18 13:41:06
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    XYZ wrote:

> [...]
    > Fakt, nie jest moim pracownikiem. Ale czy nie muszę nic przesłać do US
    > wraz z zaliczką od Umowy o Dzieło jeszcze w trakcie trwania roku
    Jeżeli oprócz umów o dzieło i zleceń zatrudniasz pracowników na umowe o
    pracę, to umowy o dzieło i zlecenia wpisujesz w odpowiednia rubrykę na
    PIT-4 (na drugiej stronie, ale nie mam w tej chwili pod ręka druku i nie
    sprawdzę w którym polu).
    Jeżeli nie zatrudniasz, to nie musisz składać żadnej deklaracji miesiecznej.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-04-18 17:38:50
    Temat: Odp: umowa o dzielo - student - ZUS i US
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik XYZ <x...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a9m9e1$s83$...@k...task.gda.pl...
> [...]
    wraz
    > z zaliczką od Umowy o Dzieło jeszcze w trakcie trwania roku podatkowego?

    Tak jak chyba zauważyłeś do 20-tego następnego miesiąca odprowadzasz do US
    podatek dochodowy za w.w. umowę, nic więcej.

    Smerf