  • Data: 2003-10-24 17:44:53
    Temat: umowa o roboty budowlane a ZUS
    Od: "piotr_r" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Tzw. złota rączka ma położyć mi instalację elektryczną i komputerową w
    lokalu, w którym będę prowadził DG. I oczywiście mogę mu dać do tej jego
    złotej rączki (stanę się lżejszy o tę parę złotych) albo spisać jakąś umowę
    (będę miał koszty). Pytanie brzmi pod jaki typ umowy kwalifikuje się
    położenie instalacji elektrycznej - pod umowę zlecenia, umowę o dzieło czy
    umowę o roboty budowlane?
    Z podatkami to wiadomo - coś będzie trzeba fiskusowi odpalić. Ale może da
    się zaoszczędzić na ZUS? Jeżeli jest to umowa zlecenia, to z ZUS niestety
    wiadomo. Jeżeli jest to umowa o dzieło, to z ZUS jak najbardziej wiadomo. A
    jeżeli jest to umowa o roboty budowlane?
    Czy umowa o roboty budowlane podlega ubezpieczeniem społecznym i
    ubezpieczeniu zdrowotnemu?!
    Pozdrowiam wszystkich problemowiczów