  • 21. Data: 2012-03-22 14:58:20
    Temat: Re: umowa przedwstępna a podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Mar 2012, jureq wrote:

    > Ważniejsze jest odpowiedź na pytanie jaka będzie data nabycia. Z tego co
    > wiem, to "odzyskanie" nie jest nabyciem.

    Brzmi logicznie.
    Ale wtedy jest spora szansa, że wyjdzie iż po drodze było np.
    dziedziczenie, za czasów przepisów sprzed zwolnienia spadku od
    podatku, dobrze mi wychodzi?
    (oczywiscie ewentualny podatek wtedy należy się z "tamtego" tytułu)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2012-03-23 07:56:00
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 14:58:20 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > dobrze mi wychodzi?
    > (oczywiscie ewentualny podatek wtedy należy się z "tamtego" tytułu)

    Zgoda, ale jest duże prawdopodobieństwo przedawnienia tego podatku od
    spadku.

  • 23. Data: 2012-03-23 09:56:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Mar 2012, jureq wrote:

    > Zgoda, ale jest duże prawdopodobieństwo przedawnienia tego podatku od
    > spadku.

    Tak własnie się zastanawiam co się dzieje, jesli następuje "update"
    do spadku - bo literalnie wychodzi tak jak piszesz, że sama deklaracja
    przyjęcia spadku okresla moment podatkowy, ale z kolei jesli dany
    składnik nie został zgłoszony do opodatkowania, to nie wiem czy
    da się wywiesc "hak" z art.6.4

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2012-03-23 10:19:55
    Od: spp <s...@g...pl>

> [...]
    > przyjęcia spadku okresla moment podatkowy, ale z kolei jesli dany
    > składnik nie został zgłoszony do opodatkowania, to nie wiem czy

    Chyba nie za bardzo chwytam o czym rozmawiacie. :(

    Termin przedawnienia podatku spadkowego liczy się od uprawomocnienia
    postanowienia sądu stwierdzającego nabycie spadku. Nie ma znaczenia,
    kiedy przystąpi się do załatwiania tych spraw. :(

    --
    spp

  • 25. Data: 2012-03-23 11:47:37
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 23 Mar 2012 10:19:55 +0100, spp napisał(a):

    > Chyba nie za bardzo chwytam o czym rozmawiacie. :(

    Np. 6 lat po sprawie o nabycie spadku okazało się, że spadek jest 3-
    krotnie większy niż sądzono początkowo.

  • 26. Data: 2012-03-23 11:55:32
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-03-23 11:47, jureq pisze:

    > Np. 6 lat po sprawie o nabycie spadku okazało się, że spadek jest 3-
    > krotnie większy niż sądzono początkowo.

    To wszystko wyjaśnia. ;)

    --
    spp