  • 1. Data: 2003-05-21 15:45:31
    Temat: umowa użyczenia mieszkania
    Od: "Doktor Lubicz" <doktorlubicz[ANTY SPAM]@op.pl>

    Witam,

    Dowiedziałem się, że często spotykane jest wynajmowanie mieszkań na umowę o
    użyczenie. W takiej umowie o użyczenie sprecyzowana jest między innymi
    miesięczna opłata za użyczenie. Czy w takiej sytuacji właściciel mieszkania
    może nie zgłosić takiego faktu do urzędu skarbowego i nie płacić podatków?
    Czy jest jakaś prawna różnica między wynajmowaniem a odpłatnym użyczeniem?
    Zastanawiałem się czy ma to jakiś związek z obowiązkiem meldunku lokatorów?
    Będę bardzo wdzięczny za Waszą pomoc.

    Pozdrawiam,
    DL.

  • 2. Data: 2003-05-21 17:30:03
    Temat: Re: umowa użyczenia mieszkania
    Od: "Doktor Lubicz" <doktorlubicz[ANTY SPAM]@op.pl>

    Użytkownik "Doktor Lubicz" <doktorlubicz[ANTY SPAM]@op.pl> napisał w
    wiadomości news:bag6v7$9e6$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Czy jest jakaś prawna różnica między wynajmowaniem a odpłatnym użyczeniem?
    > Zastanawiałem się czy ma to jakiś związek z obowiązkiem meldunku

    Mała poprawka. Widziałem właśnie taką umowę. Użyczenie jest oficjalnie
    nieodpłatne a kasa idzie z ręki do ręki. Ciekawe co na to Urząd Skarbowy?

  • 3. Data: 2003-05-22 06:35:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Doktor Lubicz napisał:

    > Mała poprawka. Widziałem właśnie taką umowę. Użyczenie jest oficjalnie
    > nieodpłatne a kasa idzie z ręki do ręki. Ciekawe co na to Urząd Skarbowy?

    Oczywiście że jest nieodpłatne - umowa użyczenia jest z mocy prawa
    nieodpłatna, inaczej nie jest to użyczenie.

    Jak US sie dowie i będzie miał dowody to pobiegnie tam w te pędy.

    A swoja drogą - skoro sobie płacą to pewnie nie należą do najblizszej
    rodziny?
    Jeżeli takie uzyczenie ma związek z działalnościa gospodarczą to
    kosrzystający ma przychód w kwocie jaką mósiałby zapłacic za wynajem.
    I przychód ten powinien doliczyc do innych przychodów.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-05-22 08:24:36
    Od: "queba" <q...@o...pl>

    > Czy jest jakaś prawna różnica między wynajmowaniem a odpłatnym użyczeniem?
    > Zastanawiałem się czy ma to jakiś związek z obowiązkiem meldunku
    lokatorów?

    dołączam sie do pytania
    pozdr.
    queba

  • 5. Data: 2003-05-22 12:28:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik queba napisał:

    > lokatorów?

    Nie ma czegos takiego jak odpłatne uzyczenie.

    A zameldowac należy każda osobę która mieszka w lokalu.
    Mieszkanie bez meldunku jest wykroczeniem karanym grzywną.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl