    From: Daniel <...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: umowa zlecenie - brak pita
    Date: Fri, 13 Mar 2009 19:35:39 +0100

    Witam,
    w poprzednim roku pracowałem dość krótko dla pewnej firmy na umowę
    zlecenie. Umowę zawarliśmy ustnie, mieliśmy zawrzeć ją na piśmie, ale na
    obietnicach się skończyło (to był główny powód dlaczego nie
    zadecydowałem się na przedłużenie współpracy z nimi). Zapłacili mi, ale
    nie wysłali mi PITa i mam dość silne wrażenie, że nie zapłacili podatku.
    Mam dość marne dowody na to, że tam pracowałem (tylko kilka przelewów
    bankowych od osób związanych z firmą, nie wystawiałem rachunku). W US
    pewnie by to nie przeszło. Nie chciałbym żeby ta sprawa ciągnęła się za
    mną przez kilka lat, więc wolałbym to załatwić uczciwie. Wobec tego mam
    pytanie, jak to teraz rozegrać? Iść do US i powiedzieć, że miałem tam
    jakieś nieokreślone dochody i "zapomniałem" odprowadzić podatek?
    Musiałbym zapłacić 50% + odsetki + jakąś karę? Czy mógłbym mieć z tego
    powodu jakieś problemy w przyszłości?