    From: Adaś <a...@q...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: umowa zlecenie, koszty uzyskania przychodu
    Date: Wed, 11 Feb 2004 15:45:54 GMT

    Witam,

    Z natury jestem programistą i miałem niedawno przyjemność wykonywać na
    umowę zlecenie bazę danych w MS Access. Kiedy przysłano mi PIT'a,
    zorientowałem się, że uznano mi tylko 20% jako koszty uzyskania
    przychodu. Postanowiłem się zabawić w prawnika i w ustawie o prawie
    autorskim i prawach pokrewnych wyczytałem, że powinno mi przysługiwać
    50%. Rozmówiłem się więc z panią księgową, która stwierdziła, że przy
    umowie zlecenie obowiązuje ZAWSZE stawka 20% kosztów uzyskania
    przychodu. Na podstawie informacji znalezionych w internecie
    stwierdziłem, że niekonieczni musi to być prawda, nie jestem jednak w
    stanie skutecznie dyskutować z panią księgową nie mając w ręku
    odpowiedniej podstawy prawnej. Przejrzałem więc pobieżnie ustawę o
    podatku od osób fizycznych, kodeks cywilny i ordynację podatkową, jednak
    nic nie znalazłem.
    Jeżeli ktoś wie, gdzie mogę znaleźć odpowiedni artykuł lub paragraf
    (albo jak połączyć kilka ustaw), który potwierdziłby mój punkt widzenia,
    byłbym bardzo wdzięczny. Gdyby ktoś wykazał mi, że to ja się mylę, a
    pani księgowa ma rację, to byłbym co prawda mniej wdzięczny, ale też
    byłoby to jakieś rozwiązanie mojego problemu.

    Z góry serdeczne dzięki,
    Adam