  • 1. Data: 2009-03-17 16:46:11
    Temat: usługi świadczone poza granicami kraju i VAT
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    Witam
    taka sytuacja
    1. działalność gospodarcza w Polsce
    2. świadczenie usług poza granicami kraju i UE
    3. za usługi płaci agencja z siedzibą w Wielkiej Brytani

    jak to fakturować ?
    jaki VAT ?

    Infolinia z US od razu mówi 22% VAT ale to chyba coś niedorzecznego

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-03-17 16:57:10
    Temat: Re: usługi świadczone poza granicami kraju i VAT
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-17, mysiar <p...@W...pl> wrote:

    [...]

    > jak to fakturować ?
    > jaki VAT ?

    Zależy jakie to usługi.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-03-17 17:36:40
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    Wojciech Bancer wrote:
    > On 2009-03-17, mysiar <p...@W...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Zależy jakie to usługi.
    doradztwo techniczne

  • 4. Data: 2009-03-17 17:48:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-17, mysiar <p...@W...pl> wrote:

    [...]

    > doradztwo techniczne

    Sięgasz do:
    http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=2864
    8&id_pismo=509&i=0
    ustawy, i czytasz "Rozdział 3" "Miejsce świadczenia przy świadczeniu
    usług".

    I tamże art. Art. 27. I poszukaj sobie czy Twoje PKWIU (nie PKD!)
    się tam gdzieś znajduje. Jak się znajduje, to sobie już doczytasz gdzie
    jest miejsce świadczenia tego typu usług.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2009-03-17 17:53:52
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-03-2009 o 18:48:42 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > się tam gdzieś znajduje. Jak się znajduje, to sobie już doczytasz gdzie
    > jest miejsce świadczenia tego typu usług.

    Pytanie czy on fizycznie świadczy usługi w Polsce czy za granicą?
    Bo mi wychodzi z pytania, że za granicą.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-03-17 19:13:14
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    Tomek wrote:

    8&id_pismo=509&i=0

    > Pytanie czy on fizycznie świadczy usługi w Polsce czy za granicą?
    > Bo mi wychodzi z pytania, że za granicą.

    fizycznie za granicą

  • 7. Data: 2009-03-17 19:19:49
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-03-2009 o 20:13:14 mysiar <p...@w...pl> napisał(a):

    > fizycznie za granicą

    No to ZTCW to powinieneś napisać np. na ec.soc.taksuanda ;-)
    jeśli świadczysz to w Ekwadorze.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-03-17 20:15:44
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    Tomek wrote:

    > No to ZTCW to powinieneś napisać np. na ec.soc.taksuanda ;-)
    > jeśli świadczysz to w Ekwadorze.

    troche to mało pomocne jest

  • 9. Data: 2009-03-18 13:03:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Mar 2009, mysiar wrote:

    > troche to mało pomocne jest

    Ale w .pl chyba trudno o szpeców od tego jak *tam* są stosowane
    podatki "o charakterze VAT".
    Per analogiam.
    Jak taki np. przeciętny Amerykanin zechce wykonać usługę w Polsce,
    to tak samo się może zdziwić (bo np. oni VATu nie mają, a skoro
    on świadczy w .pl to podpada pod *POLSKI* VAT, i pewnie mu tak
    samo napiszą - że nie ma pytać w hAmeryce, lecz w .ue, najlepiej
    w .pl).

    pzdr, Gotfryd