  • 1. Data: 2009-03-17 16:44:21
    Temat: prywatne pieniądze na koncie firmowym?
    Od: "marc" <j...@g...pl>

    Jest konto firmowe małej firmy (nie spółka) Na konto wpływa przelew na ok.
    20 tys na który brak pokrycia w fakturach wystawionych przez firmę. Rok
    później w firmie pojawia się kontrola z US...
    Co ma zrobić właścicel, co mu grozi, co może zrobić by skutki były mozliwie
    mało dotkliwe?

  • 2. Data: 2009-03-17 16:46:39
    Temat: Re: prywatne pieniądze na koncie firmowym?
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > później w firmie pojawia się kontrola z US...
    > Co ma zrobić właścicel, co mu grozi, co może zrobić by skutki były mozliwie

    Wyjaśnić co to za przelew.
    A jeśli to jakaś lewizna to zapłacić co naliczą i wiecej grzechów nie czynic.

  • 3. Data: 2009-03-17 16:58:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-17, marc <j...@g...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > później w firmie pojawia się kontrola z US...
    > Co ma zrobić właścicel, co mu grozi, co może zrobić by skutki były mozliwie

    Konto firmowe też jest prywatne. Jak właściciel będzie umiał sensownie
    wyjasnić skąd pieniądze, to krzywda mu się nie stanie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2009-03-17 17:54:59
    Od: "marc" <j...@g...pl>

    <s...@a...pl> napisał(a):

    > Wyjaśnić co to za przelew.
    > A jeśli to jakaś lewizna to zapłacić co naliczą i wiecej grzechów nie
    czynic.

    A wiadomo tak z grubsza ile mogą naliczyć (zakładając, że nie jestem w
    stanie sensownie wytłumaczyć co to za pieniądze więc uznają je własnie za
    lewiznę)? Bo nie wiem jak bardzo się bać i ciśnienie mi skacze;))

  • 5. Data: 2009-03-17 18:01:38
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-03-2009 o 18:54:59 marc <j...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > stanie sensownie wytłumaczyć co to za pieniądze więc uznają je własnie za
    > lewiznę)? Bo nie wiem jak bardzo się bać i ciśnienie mi skacze;))

    VAT+PIT+odsetki+kara.

    Czyli z podatków:
    20000*18,03%VAT=3606
    16394*19%(?)=3115

    Odsetki sobie policz jakimś kalkulatorem odsetek.
    A kara to loteria, jeśli to się załapie na wykroczenie skarbowe
    to może nawet już się przedawniło.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-03-17 18:07:38
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 17 Mar 2009 19:01:38 +0100, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    >VAT+PIT+odsetki+kara.
    >
    >Czyli z podatków:
    >20000*18,03%VAT=3606
    >16394*19%(?)=3115

    a nie 75% od nieujawnionych zrodel przychodow?

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc
    wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

  • 7. Data: 2009-03-17 18:09:04
    Od: <s...@a...pl>

    > 16394*19%(?)=3115

    19% to chyba jakby sensowniej się wytłumaczył (np. że sprzedał coś tam z
    pominięciem ewidencji). W innych wypadkach prawie 4x tyle się należy, nie
    sądzisz?

  • 8. Data: 2009-03-17 18:13:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-03-2009 o 19:07:38 WAM <n...@n...nopl.pl> napisał(a):

    > a nie 75% od nieujawnionych zrodel przychodow?

    Przecież to jest ujawnione

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2009-03-17 18:15:35
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-03-2009 o 19:09:04 <s...@a...pl> napisał(a):

    > 19% to chyba jakby sensowniej się wytłumaczył (np. że sprzedał coś tam z
    > pominięciem ewidencji). W innych wypadkach prawie 4x tyle się należy, nie
    > sądzisz?

    Przecieź to źródło jest już ujawnione - przelew ma nadawcę.
    Także jak dla mnie to jest "zwykłe" zatajemnie przychodu
    które USman doliczy w decyzji.
    Aczkolwiek nie znam się na "protokole nieujawnionych"
    więc nie upieram się że dobrze myślę.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2009-03-17 18:43:32
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 17 Mar 2009 19:13:14 +0100, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    >Przecież to jest ujawnione
    Mnie sie *wydaje* ze "nieujawnione" oznacza ze w chwili uzyskania
    przychodu nie nastapilo jego ujawnienie (dobrowolnie, w terminach
    okreslonych przepisami np do konca miesiaca / kwartalu). To ze w
    wyniku kontroli ujawniono przychod nie elimunuje go z listy
    "nieujawnionych".

    Gdyby przyjac Twoje kryterium:
    >Przecieź to źródło jest już ujawnione - przelew ma nadawcę.
    to kazdy przelew ma jakiegos nadawce i kazdy przychod przelewem
    uznalbys za ujawniony?

    WAM