  • 1. Data: 2005-05-05 06:29:18
    Temat: ustalenie wartosci
    Od: Janek <j...@...xx>

    Witam,
    rozpoczelem dzialalnosc gospodarcza i chcialbym przekazac na rzecz
    firmy telefon komorkowy. Nie wiem jednak jak mam ustalic jego wartosc
    i wpisac w koszty - rachunku oczywiscie nie mam poniewaz kupowalem ten
    telefon juz jakis czas temu. Teoretycznie moglbym wziac aktualny cennik
    od jednego z operatorow i dolaczyc go do dokumentacji, ale tu jest taki
    problem, ze ten telefon przy kupnie na firme kosztowalby 1900zl, przy
    kupnie jako osoba prywatna 800zl, a przy kupnie z jakas taryfa jeszcze
    mniej. Telefon jest pre-paidem wiec raczej obowiazywalaby wartosc
    rynkowa, ale ktora i czy US sie nie przyczepi?

  • 2. Data: 2005-05-05 12:06:28
    Temat: Re: ustalenie wartosci
    Od: "Lukasz Kalinski" <l...@g...pl>

    Uzytkownik "Janek" <j...@...xx> napisal w wiadomosci
> [...]
    > mniej. Telefon jest pre-paidem wiec raczej obowiazywalaby wartosc
    > rynkowa, ale ktora i czy US sie nie przyczepi?

    Sprawdz w komisie cene i taka mozesz przyjac.
    :-)

    To jednak ty sam dokonujesz wyceny i jezeli uwazasz, ze wartosc aparatu
    odbiega od ceny rynkowej, zastosuj sie do wyceny wlasnej...

    pozdrawiam
    Lukasz Kalinski

  • 3. Data: 2005-05-05 12:31:35
    Od: Janek <j...@...xx>

    > To jednak ty sam dokonujesz wyceny i jezeli uwazasz, ze wartosc aparatu
    > odbiega od ceny rynkowej, zastosuj sie do wyceny wlasnej...

    No tak, ale jesli wezme cennik np z idei (z pieczatka i podpisem) i w
    cenniku bedzie napisane, ze ten telefon obecnie jest wart 1900 w
    przypadku zakupu dla firmy to czy urzad skarbowy nie przyczepi sie do
    takiego dowodu? Czy opinia rzeczoznawcy rozwiazuje problem? A moze ktos
    wie ile by kosztowala opinia rzeczoznawcy?

  • 4. Data: 2005-05-06 02:28:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 May 2005, Janek wrote:

    > + Witam,
    > + rozpoczelem dzialalnosc gospodarcza i chcialbym przekazac na rzecz
    > + firmy telefon komorkowy. Nie wiem jednak jak mam ustalic jego wartosc
    > + i wpisac w koszty

    Ja tak wKwestiiFormalnej: masz na myśli "proste wpisanie w KUP"
    czy też "zaliczenie do ST i zaliczenie w KUP wartości ujętej
    w EST" ?
    chodzi mi o to, że jeśli (masz na myśli) to pierwsze - to z chęcią
    poznałbym podstawę prawną :)
    Przypomnę iż jakieś 4 lata temu Orka twierdziła że krucho z nią
    (z podstawą). I nikt nigdy nie umiał tego twierdzenia podważyć !

    A na sam "problem wyceny" dobrej odpowiedzi nie mam :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-05-06 05:21:24
    Od: Janek <j...@...xx>

    > czy też "zaliczenie do ST i zaliczenie w KUP wartości ujętej
    > w EST" ?

    Dokladnie ta opcje mialem na mysli

    > Przypomnę iż jakieś 4 lata temu Orka twierdziła że krucho z nią
    > (z podstawą). I nikt nigdy nie umiał tego twierdzenia podważyć !

    Przyznam sie szczerze, ze udalo mi sie przeczytac posty na rok wstecz -
    wiecej nie dalem rady :)

    > A na sam "problem wyceny" dobrej odpowiedzi nie mam :(

    No wlasnie - i tu jest najwiekszy problem bo potem US moglby powiedziec
    "no i poco bylo kupowac w salonie idei za 1900 na firme, skoro mogles w
    tym samym salonie kupic za 800 jako osoba prywatna, albo w komisie za
    600 ... no ewentualnie na allegro za 400".

  • 6. Data: 2005-05-06 10:13:09
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <427afbe8$0$27747$f69f905@mamut2.aster.pl>,
    Janek <j...@...xx> wrote:

> [...]
    > tym samym salonie kupic za 800 jako osoba prywatna, albo w komisie za
    > 600 ... no ewentualnie na allegro za 400".

    A nienienienie. Tak to US powiedzieć nie może, bo to nie jego interes -
    i wyroki na to były.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 7. Data: 2005-05-06 10:47:41
    Od: Janek <j...@...xx>

    > A nienienienie. Tak to US powiedzieć nie może, bo to nie jego interes -
    > i wyroki na to były.

    I to juz jest cos :). To jeszcze mam pytanie - czy jest podstawa prawna,
    ktora pozwoli mi na wciagniecie takiego telefonu do EST (przypominam, ze
    chodzi o telefon kupiony na wiele miesiecy przed rozpoczeciem dzialalnosci)

  • 8. Data: 2005-05-06 14:36:46
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <427b485c$0$27741$f69f905@mamut2.aster.pl>,
    Janek <j...@...xx> wrote:

> [...]
    > chodzi o telefon kupiony na wiele miesiecy przed rozpoczeciem dzialalnosci)

    Przyjrzyj się art. 22a (o ile dobrze pamiętam) UPDOF.