eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki"użyczenie" konta osobistego w banku a podatek od darowizny › "użyczenie" konta osobistego w banku a podatek od darowizny
    From: v...@g...pl (visun)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: "użyczenie" konta osobistego w banku a podatek od darowizny
    Date: 21 May 2005 12:28:57 +0200

    Witam,
    Mam pytanie, mam nadzieję, że ktoś będzie znał odpowiedź. Mam konto
    osobiste w banku. Mój ojciec zamierza sprzedać swoje mieszkanie i
    kupić za otrzymane pieniądze inne. Transakcji chce dokonać
    bezgotówkowo, ale nie ma konta w banku i nie ma zamiaru zakładać go
    tylko dla tej jednej sprawy. Czy przelewy mogą iść przez moje konto
    osobiste? Zaznaczam, że nie będę z tych pieniędzy w żaden sposób
    korzystał, naliczone przez bank odsetki też oddam ojcu. Pytam, bo mam
    obawę, że US wymyśli sobie, że dostałem od ojca darowiznę i każe
    zapłacić podatek. Czy gdy w tytule przelewu wpiszę dokładnie, co to za
    kwota i czemu przelana została na moje konto, to jest to podstawa do
    wybronienia się w przypadku wspomnianych możliwych kłopotów z fiskusem?
    Pozdrawiam!