  • 1. Data: 2005-05-21 10:28:57
    Temat: "użyczenie" konta osobistego w banku a podatek od darowizny
    Od: v...@g...pl (visun)

    Witam,
    Mam pytanie, mam nadzieję, że ktoś będzie znał odpowiedź. Mam konto
    osobiste w banku. Mój ojciec zamierza sprzedać swoje mieszkanie i
    kupić za otrzymane pieniądze inne. Transakcji chce dokonać
    bezgotówkowo, ale nie ma konta w banku i nie ma zamiaru zakładać go
    tylko dla tej jednej sprawy. Czy przelewy mogą iść przez moje konto
    osobiste? Zaznaczam, że nie będę z tych pieniędzy w żaden sposób
    korzystał, naliczone przez bank odsetki też oddam ojcu. Pytam, bo mam
    obawę, że US wymyśli sobie, że dostałem od ojca darowiznę i każe
    zapłacić podatek. Czy gdy w tytule przelewu wpiszę dokładnie, co to za
    kwota i czemu przelana została na moje konto, to jest to podstawa do
    wybronienia się w przypadku wspomnianych możliwych kłopotów z fiskusem?
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2005-05-21 11:55:57
    Od: bacek <p...@n...backiel.com.pl>

    visun napisał(a):
> [...]
    > kwota i czemu przelana została na moje konto, to jest to podstawa do
    > wybronienia się w przypadku wspomnianych możliwych kłopotów z fiskusem?

    hmm
    nie znam sie na tym :)
    ale ja bym tam namowil starszego zeby zalozyl wlasne konto
    zaplacil te pare zl za prowadzenei przez jakis tam czas
    i po problemie

    po co kombinowac, jak moze sie zle skonczyc?

    --
    pozdrofionka
    bacek

  • 3. Data: 2005-05-21 14:52:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 May 2005, visun wrote:
    [...]
    >+ tylko dla tej jednej sprawy. Czy przelewy mogš iœć przez moje konto
    >+ osobiste? Zaznaczam, że nie będę z tych pieniędzy w żaden sposób
    >+ korzystał, naliczone przez bank odsetki też oddam ojcu. Pytam, bo mam
    >+ obawę, że US wymyœli sobie, że dostałem od ojca darowiznę i każe
    >+ zapłacić podatek.

    Dobrze kombinujesz, choć nazywa się to prawnie inaczej.
    Otóż "danie komuś czegoś na przechowanie" to umowa depozytu.
    A gdzieś tak w okolicach roku 2000 posłowie wzięli i *dopisali*
    do ustawy o PCC (wcześniej nie było !):
    ++++
    Art. 1. 1. Podatkowi podlegają:
    j) umowy depozytu nieprawidłowego,
    ----

    Nie podlega tylko depozyt *prawidłowy* - czyli jakby oddać temu kto
    złożył do depozytu *te same* pieniądze (to jest depozyt prawidłowy).
    Ale jak się oddaje *takie same* lub *tyle samo* (czegokolwiek) to
    jest to już depozyt nieprawidłowy...

    Szanowny podatniku - na kogo głosowałeś ? ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-05-21 16:47:07
    Od: v...@g...pl (visun)

> [...]
    > złożył do depozytu *te same* pieniądze (to jest depozyt prawidłowy).
    > Ale jak się oddaje *takie same* lub *tyle samo* (czegokolwiek) to

    Dzięki wielkie za informację!
    Pozdrawiam!