  • 1. Data: 2004-05-16 13:29:18
    Temat: vat 7% czy 22%
    Od: "Walter" <w...@o...pl>

    Może ktoś mnie uświadomi w kwestii czy prawidłowy byłby zapis w
    fakturze:wymiana okien(chodzi o niższą stawkę vat),jeżeli ja tych okien nie
    kupiłem,tylko wyprodukowałem,a później zamontowałem u klienta.
    W Urzędzie Skarbowym powiedziano mi że wszystko zależy od tego jak to będzie
    ujęta na fakturze,bo samo okno jest na 22%,ale usługa na 7%.Nasuwa się
    pytanie:czy później się ktoś nie doczepi ,jeżeli na wymianę jako całość
    naliczę stawkę7%

  • 2. Data: 2004-05-16 14:40:51
    Temat: Re: vat 7% czy 22%
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Walter" <w...@o...pl> wrote in message news:c87q95$ft0$1@news.onet.pl...
> [...]
    > ujęta na fakturze,bo samo okno jest na 22%,ale usługa na 7%.Nasuwa się
    > pytanie:czy później się ktoś nie doczepi ,jeżeli na wymianę jako całość

    czytaj archiwum grupy, było niedawno - spokojnie na całość usługi 7%

    Magdi

  • 3. Data: 2004-05-16 14:48:12
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > ujęta na fakturze,bo samo okno jest na 22%,ale usługa na 7%.Nasuwa się
    > pytanie:czy później się ktoś nie doczepi ,jeżeli na wymianę jako całość

    jak na razie USy podchodzą do tego liberalnie i akceptują wrzucenie
    wszystkiego w cenę usługi, ale tylko czekać kiedy towar na stawce 22% warty
    miliony zł będzie objęty "usługą" o wartości kilkuset zł + wartość towaru
    (wszystko ze stawką 7% oczywiście).
    tak więc pozostaje tylko czekać kiedy zmieni sie nastawienie USów.

  • 4. Data: 2004-05-17 07:46:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 May 2004, ewka wrote:
    [...]
    >+ jak na razie USy podchodzą do tego liberalnie i akceptują wrzucenie
    >+ wszystkiego w cenę usługi,

    To chyba nie "liberalny stosunek USow" a jakaś konwencja prawna
    wynikająca m.in. z:
    - wyroków sądowych (ujmujących w sobie inne wymienione punkty)
    - intencji ustawodawcy (jako jednego ze sposobów interpretacji prawa
    jeśli literalny odczyt zawodzi)
    - żelaznej logiki (nie dziwić się że to na końcu :), w końcu mowa
    o podatkach :>) przy przyjęciu odwrotnej zasady prowadzi do
    konieczności ujęcia w kwitku (zarówno za igłę jak i za dom) wartości
    zwolnionej z VAT pracy wytapiacza w hucie żelaza. No bo jak ujmować
    na fakturze *elementy* składające się na produkt końcowy - to
    *wszystkie* elementy, również te ktore poddostawcy wykazali (no,
    jeśli BYŁBY taki obowiązek, to MUSIELIBY wykazać) na *swoich*
    fakturach :)

    >+ ale tylko czekać kiedy towar na stawce 22% warty
    >+ miliony zł będzie objęty "usługą" o wartości kilkuset zł + wartość towaru
    >+ (wszystko ze stawką 7% oczywiście).

    Chyba nie tak szybko :) Choć... po naszych ustawodawcach można się
    różności spodziewać :]
    Ale dotąd bywało na odwrót - pamiętam że wieki (no, jeden wiek :)) temu
    kiedy był problem "licencja zwolniona a program w paczce nie" był
    AFAIR wyrok wywalczony przez US właśnie (!) że wolno opodatkować
    "osobno" (licencja zw, a za nośnik i dokumentację 22% VAT) TYLKO
    wtedy, jeśli poszczególne elementy są do kupienia OSOBNO w takich
    proporcjach cenowych jak w zestawie (np. licencja 1000 zł,
    nośnik 50 zł :)).

    >+ tak więc pozostaje tylko czekać kiedy zmieni sie nastawienie USów.

    Raczej nie, IMHO przepisy trzeba zmienić.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-05-17 10:21:32
    Od: toop.toop<t...@g...pl>

    :wymiana okien(chodzi o niższą stawkę vat),jeżeli ja tych okien nie
    kupiłem,tylko wyprodukowałem,a później zamontowałem u klienta.

    Wszystko O.K. pod jednym warunkiem: musisz mieć wpis do ewidencji
    zawierający usługi remontowe lub budowlane. Nawet jako działalność
    dodatkowa. A usługa powinna brzmieć: usługa remontowa ( .... jak
    sobie tam chcesz nazwać... ) z materiału własnego!!!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-05-17 18:09:30
    Od: "Walter" <w...@o...pl>

    dzięki wam .uświadomiliście mnie

  • 7. Data: 2004-05-18 06:59:13
    Od: "Helmut" <h...@p...onet.pl>

    witam

    przy okazji wątku o usługach budowlanych
    czy owe 7 % jest dla osób prywatnych.
    czy dla firm ( forma prawna? ) nie jest przypadkiem 22 %

    dzieki helmut

  • 8. Data: 2004-05-18 21:14:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 May 2004, Helmut wrote:

    >+ > > usługa na 7%.
    [...]
    >+ witam
    >+
    >+ przy okazji wątku o usługach budowlanych
    >+ czy owe 7 % jest dla osób prywatnych.
    >+ czy dla firm ( forma prawna? ) nie jest przypadkiem 22 %

    A nie jest czasem *przedmiotowo* 7% dla budownictwa mieszkaniowego
    (może być "dla firmy") a 22% dla "pozostałych" (może być dla
    osoby nie prowadzącej DG) ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-06-15 21:23:25
    Od: "noname" <s...@p...onet.pl>

    musi to być budownictwo mieszkaniowe zgodnie z PKOB