  • 1. Data: 2004-05-20 08:47:41
    Temat: vat do przeniesienia!
    Od: "DaMa" <d...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam na deklaracji vat kwotę 59K (naliczony) do przeniesienia na następny
    miesiąc.
    Nie prowadzę exportu, nie mam sprzedaży 7% - jest szansa na odebranie tego
    Vatu?

    Likwidacja działalności?
    BTW - gdzie znajdę spis towarów objętych 7% vatem?

    --
    pozdrawiam
    Dama

  • 2. Data: 2004-05-20 11:07:21
    Temat: Odp: vat do przeniesienia!
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik DaMa <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c8hrcf$pf0$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > miesiąc.
    > Nie prowadzę exportu, nie mam sprzedaży 7% - jest szansa na odebranie tego
    Tak od 1 maja mozna wystąpić o zwrot VAT nawet jak ma się sprzedaż tylko 22
    %.

    > Likwidacja działalności?
    > BTW - gdzie znajdę spis towarów objętych 7% vatem?

    W ustawie o Vat i rozporządzeniu MF (Dz.U. 97 poz.970)

  • 3. Data: 2004-05-20 11:41:35
    Temat: Re: vat do przeniesienia!
    Od: "ana" <a...@j...com.pl>

> [...]
    > miesiąc.
    > Nie prowadzę exportu, nie mam sprzedaży 7% - jest szansa na odebranie tego

    Ja od maja nie bede miala 7% sprzedazy i tez sie martwie, co bedzie z tym
    vatem.
    Do tej pory US zwracal mi 22% vat od exportu.
    Czy od maja strace możliwość tego zwrotu, jeżeli bedę miała sprzedaż TYLKO
    22%

    Pozdrawiam
    Anna

  • 4. Data: 2004-05-22 19:41:42
    Od: "Markus" <a...@m...pl>

    Użytkownik "ana" <a...@j...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Do tej pory US zwracal mi 22% vat od exportu.
    > Czy od maja strace możliwość tego zwrotu, jeżeli bedę miała sprzedaż TYLKO

    Rozliczenie za maj będzie już umożliwiało wykazanie kwoty do zwrotu na
    rachunek bankowy nawet w sytuacji sprzedaży wyłącznie w stawce 22%.
    Jednakże termin zwrotu wynosi wtedy "tylko" 180 dni

  • 5. Data: 2004-05-23 08:39:21
    Od: Krzysiek <c...@o...pl>

    Użytkownik Markus napisał:
> [...]
    > rachunek bankowy nawet w sytuacji sprzedaży wyłącznie w stawce 22%.
    > Jednakże termin zwrotu wynosi wtedy "tylko" 180 dni

    A nawet wcześniej, bo zgodnie z art.162 ust.2 ustawy przepisy art.87
    stosuje się już do nadwyżki z kwietnia, czyli mozna juz w deklaracji
    kwietniowej chcieć wszystkiego :)
    Pozdrawiam
    Chris

  • 6. Data: 2004-05-25 21:04:50
    Od: "Markus" <t...@p...nospam.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > >

    > A nawet wcześniej, bo zgodnie z art.162 ust.2 ustawy przepisy art.87
    > stosuje się już do nadwyżki z kwietnia, czyli mozna juz w deklaracji

    I tu sie niestety mylisz. Jako że za miesiąc kwiecień złorzone zostanie
    rozliczenie na starym drulu a on nie umożl;iwia wykazania ile wykazano
    zwrotu na 60 dni a ile na 180 dni. A przepis 162 ust 2 mówi o nadwyżce do
    przeniesienia wykazanej w ostatniej deklaracji za miesiąc przed wejsciem w
    życie ustawy.

  • 7. Data: 2004-05-26 19:41:04
    Od: Chris Gold <c...@w...pl>

    Użytkownik Markus napisał:
> [...]
    > przeniesienia wykazanej w ostatniej deklaracji za miesiąc przed wejsciem w

    A według mnie mowi o nadwyżce podatku naliczonego nad należnym, a nie o
    nadwyzce do przeniesienia.
    Cyt. DO nadwyżki podatku naliczonego nad należnym o której mowa w art.21
    ust.1 ustawy wymienionej w art.175 (czyli stara vatowska - tu jest mowa
    o kwocie do przeniesienia), wynikającej z ostatniej deklaracji
    podatkowej złożonej za okres przed dniem wejścia w życie ustawy (czyli
    nowej vatowskiej, czyli mowa o deklaracji za kwiecień) stosuje się art.
    87. A art.87 mówi, że w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego,
    o której mowa w art. 86 ust. 2 jest
    w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku
    należnego, podatnik ma prawo do obniżenia
    o tę różnicę kwoty podatku należnego za
    następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek
    bankowy.

    Według mnie do deklaracji kwietniowej stosuje sie przepisy nowej ustawy
    (mówię oczywiście o kwocie do przeniesienia)
    Pozdrawiam
    Chris