  • 1. Data: 2006-10-19 16:08:57
    Temat: Re: PayPal business i urząd skarbowy
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Tomek wrote:
> [...]
    > Pani w US stwierdzila ze oni konta PP nie moga dodać do swojego systemu
    > gdyz on pozwala jedynie na standardowe 26-
    > cyfrowe ID konta, jak wiemy w PP jest to email Chcielibysmy dokonać
    > rozliczenia z USem w sposob w pelni legalny
    > zeby potem nie miec problemu Mozemy tamtej firmie wyslac fakture VAT i
    > z tym nie ma problemu ale gorzej z tym
    > jak udokumentować otrzymaną wplate na PayPal...
    >

    > Jesli ktos mial podobny problem, prosze o pomoc..
    >
    > Pozdrawiam, Tomek
    >
    > PS Przepraszam za zduplikowanie postu z pl.biznes, nie zauważyłem
    > pl.biznes.banki przed zalozeniem tam tematu

    Może Ci na podatkach powiedzą, gdzie przekierowuję tą dyskusję.
    KJ

  • 2. Data: 2006-10-19 18:03:03
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    PayPal to nie jest bank, więc choćby z tego powodu nie widzę potrzeby, a
    nawet możliwości zgłaszania konta jako konta bankowego. Jeśli już do
    czegoś porównywać otrzymanie pieniędzy w ten sposób, to ma to więcej
    wspólnego z przekazem pocztowym niż z przelewem.
    Poza tym w transakcjach z zagranicą chyba nie ma przymusu korzystania z
    pośrednictwa banku?

    Wydrukować mail informujący o nadejściu zapłaty (lub jakieś info na ten
    temat dostępne po zalogowaniu, nie wiem, jak to tam wygląda, bo na razie
    korzystam z Moneybookers). Potraktować to jako dowód otrzymania
    pieniędzy bez korzystania z konta bankowego, co implikuje przeliczenie
    wg kursu średniego NBP w celu obliczenia różnic kursowych. Następnie
    traktowałbym pieniądze zgromadzone na koncie PayPal jak gotówkę w
    kieszeni, a nie na koncie bankowym. Czyli jeśli robisz transfer tych
    pieniędzy na konto w polskim banku, to od strony prawno-podatkowej
    wygląda to jak wpłata w kasie. Ktoś za, a nawet przeciw?
    Andrzej